וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן ואל-קאעדה ינקמו יחד את חיסול בן לאדן"

גורמי מודיעין אמרו ל"סקיי" כי במערב מודאגים מהתהדקות שיתוף הפעולה בין הארגון הסוני למדינה השיעית, שזוממים יחד להוציא לפועל פיגוע גדול, ייתכן באולימפיאדת לונדון

אירן מיסדה באחרונה "מערכת יחסים מבצעית" עם ארגון הטרור הבינלאומי אל-קאעדה, המעוררת חשש במערב מפני שיתוף פעולה שיביא ל"התקפת טרור ספקטקולרית" נגד יעדים מערביים. כך דיווחה היום (רביעי) רשת "סקיי ניוז", המייחסת את המידע ל"מקורות מתחום המודיעין".

לפי הדיווח, החשש הוא כי הצדדים יוזמים כעת התקפה כזו, שייתכן כי תצא לפועל במשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ הקרוב, ותהווה נקמה על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, בשנה שעברה בפקיסטן בידי כוח מיוחד של צבא ארה"ב. בין היתר דיווחו המקורות, כי אירן מעניקה כעת אימונים לאנשי אל-קאעדה, מממנת חלק מפעילותם, מספקת להם חומרי נפץ מתוחכמים ומשמשת להם כארץ מקלט. שיתוף הפעולה, לפי הדיווח, מבוסס על הסכם בין הצדדים משנת 2009, שבאחרונה הבשיל לכדי "יכולת מבצעית".

לפי הדיווח, בממשל האמריקאי כה מודאגים מהתהדקות היחסים בין אירן לאל-קאעדה, שבשנה שעברה הכריזו על פרס בסך 10 מיליון דולרים לכל מי שיספק מידע על מקום הימצאו של ראש אל-קאעדה באירן, סורי בשם עז א-דין עבד אל-עזיז חליל, המוכר יותר בכינוי "יאסין א-סורי". הפרס המוצע הוא באותו גובה לפרס המוצע על ראשו של מנהיג הטליבן באפגניסטן, מולה עומר, ושני רק לפרס המוצע על ראשו של יורשו של בן לאדן בראשות אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי. לפי המקורות, בעקבות הכרזת הפרס, מיהרה אירן להכניס את א-סורי ל"מעצר הגנתי", ואף מינתה לו במהרה מחליף, ששמו מושין אל-פדחי. זו עדות, לדברי המקורות, לכך שמערכת היחסים חשובה מאוד לשני הצדדים.

האיצטדיון האולימפי שאמור לארח את המשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ 2012. רויטרס
יעד לפיגוע? האיצטדיון האולימפי בלונדון, השבוע/רויטרס

עוד לדברי המקורות, התפקיד המשמעותי של אירן מעורר דאגה בקרב הנהגת אל-קאעדה, היושבת בפקיסטן, מפני אובדן ההגמוניה בארגון - אולם אין לה ברירה. "אירן היא הנתיב המרכזי שדרכו מגיע המימון, והנתיב המרכזי שדרכו מגיעים פעילים לאימונים בפקיסטן", הסביר אחד המקורות. "זו הדרך היחידה שבה יוכל א-זוואהירי להוציא לפועל התקפה משמעותית".

התקפה כזו, מאמינים המקורות, מתוכננת ברגעים אלו, והיא אמורה להיות התקפה "קלאסית" של אל-קאעדה, שתכלול כמה יעדים. אין כל מידע לגבי יעדי הפיגועים או המועד המתוכנן שלהם, הבהיר אחד המקורות, "אבל אנחנו יודעים שהתכנון החל. רוב הסיכויים שהמטרה תהיה באירופה, והיעד הצפוי ביותר לתקיפה באירופה בתקופה הקרובה, הוא המשחקים האולימפיים בלונדון". הוא הבהיר כי מדובר בהערכה בלבד, שאינה נסמכת על מידע קונקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully