וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר פלסטיני שובת רעב עתר: "אני בסכנת מוות"

ניר יהב

15.2.2012 / 17:04

חאדר עדנאן, פעיל הג'יהאד האיסלמי השובת רעב מזה 61 ימים במחאה נגד מעצרו המנהלי עתר נגד החזקתו ללא משפט. בחוות דעת של "רופאים לזכויות אדם" נכתב כי הוא השיל 30 ק"ג

פעיל הג'יהאד האיסלמי חאדר עדנאן, השובת רעב מזה 61 יום במחאה על האלימות שננקטה נגדו ועל החזקתו במעצר מנהלי, עתר היום (רביעי) לבג"ץ נגד מעצרו. בג"ץ קיבל את העתירה והודיע כי יקבע דיון בהקדם האפשרי. לעתירה צורפה חוות דעת רפואית שנכתבה על ידי רופא העוקב אחר מצבו הרפואי של עדנאן בשבוע האחרון מטעם ארגון "רופאים לזכויות אדם". בחוות הדעת, שהועברה לעורכי דינו של עדנאן, נכתב כי הוא נמצא "בסכנת חיים מיידית".

חאדר עדנאן, תושב כפר עראבה שבמחוז ג'נין, נעצר ב-17 בדצמבר 2011 ומאז הוא מוחזק במעצר מנהלי. למחרת מעצרו הוא פתח בשביתת רעב. הוא סרב להיבדק על ידי רופאים של שירות בתי הסוהר אלא רק על ידי רופאים מתנדבים של "רופאים לזכויות אדם". ב-31 בדצמבר הועבר לאשפוז בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק ולאחר מכן לבית החולים "זיו" בצפת. בעקבות שביתת הרעב שבה נקט במחאה על החזקתו מבלי שהוגש נגדו כתב אישום, חלה הרעה במצבו הבריאותי והוא צפוי למות אם ימשיך בשביתה.

בחוות הדעת הרפואית שצורפה היום לעתירה כתב הרופא מטעם "רופאים לזכויות אדם" כי הוא בדק את המטופל חמש פעמים בשבוע האחרון וגילה כי עדנאן השיל 30 קילוגרם ממשקלו, סובל מכאבי בטן, הקאות וכאבי ראש. "עדנאן נמצא בסכנת מוות מיידית. צום מוחלט מעל 50 יום גורם לפירוק השריר, כולל שריר הלב ושריר הקיבה ויצירת רעלים בגוף. המוות יכול להיות פתאומי עקב דום לב או עקב זיהום. צום מעל 70 יום אינו מאפשר חיים".

שביתת הרעב של עדנאן מעוררת סערה גדולה מאד ברשות הפלסטינית וברחבי העולם הערבי. ברשות הפלסטינית ובישראל נערכו בימים האחרונים הפגנות תמיכה בעדנאן בדרישה לשחררו ממעצר או לחלופין להגיש נגדו כתב אישום. ההפגנה השבועית בבילעין, שתיערך ביום שישי, תהיה בסימן הזדהות עם עדנאן. ראשי הג'יהאד האיסלמי, ביחד עם אסירים משוחררים המשתייכים לג'יהאד, הודיעו היום כי הם שובתים רעב כאות הזדהות עם עדנאן.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully