וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבנגקוק: חשוד נעצר במלזיה, אשה מבוקשת

מסעוד סדחטזאדה שנעצר זוהה כאירני השלישי שהיה מעורב בפיגוע הכושל בבירת תאילנד. עדויות: אשה גרה עמם בדירה. החוקרים לא ממהרים לקשור בין החוליה ללבנוני שנעצר בינואר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במקביל לדיווחים על פריצת דרך בחקירת הפיגוע בניו דלהי, בו נפצעה בתחילת השבוע רעייתו של נציג משרד הביטחון בהודו, מסתמנת התפתחות גם בחקירת הפיגוע שהיה אתמול (שלישי) בתאילנד. משטרת מלזיה הודיעה היום כי חשוד שלישי בניסיון הפיגוע הכושל בבנגקוק, נעצר כשבא למדינה אחרי שניסה להימלט מתאילנד. הוא נעצר בבירה קואלה למפור, אך דובר במשטרה המקומית מסרבים לפי שעה להגיד אם הוא יוסגר לתאילנד.

מוקדם יותר, אמרו גורמים רשמיים בבנגקוק כי החשוד, שזוהה כמעורב השלישי במתקפה, יצא את תאילנד לכיוון מלזיה. קצין הגירה תאילנדי זיהה את החשוד כמסעוד סדחטזאדה, ואמר כי הוא עזב את המדינה בטיסת אייר-אסיה. "כשיצרנו קשר עם השלטונות במלזיה, הוא כבר הספיק לעזוב את נמל התעופה, וכעת אנו עובדים בצמוד למשטרה המלזית", אמר. לדבריו, משטרת תאילנד מעוניינת לגבש נגדו כתב אישום. "יש לנו די ראיות נגדו, כגון צילומים ממעגל סגור ומסמכים, וברשותנו תיק הגב שלו, שבו אותרו מכנסיו של חשוד נוסף".

הפיצוצים בבנגקוק: החשוד השלישי נמלט למלזיה. רויטרס
שלושת החשודים שנעצרו עד כה. במרכז: מסעוד סדחטזאדה, שנתפס במלזיה/רויטרס

המשטרה במלזיה, כמו גם גורמי הביטחון בתאילנד, אינה ממהרת לקשור בין הפיגוע אתמול בבנגקוק לבין מעצרו של אזרח ממוצא לבנוני, חוסיין אתריס, שנלכד בחודש שעבר בתאילנד בחשד שהיה קשור לחיזבאללה ושניסה לחבל ביעדים ישראלים ויהודיים.

בתוך כך, ממשיכים להתברר פרטים מחקירת המשטרה בבנגקוק לגבי חוליית הטרור. בין היתר דיווח היום ה"בנגקוק פוסט", כי בדירה ששכרו שלושת האירנים התגוררה במשך כמה שבועות גם אשה יחד עמם, ששמה ליילה רוחאני, אולם היא עזבה את המדינה ב-5 בפברואר, יותר משבוע לפני הפיצוצים. גם אשה זו מבוקשת כעת על ידי המשטרה התאילנדית, שאף פנתה למשטרה הבינלאומית, אינטרפול, בבקשה לסייע בלכידתה.

שגריר ישראל בבנגקוק: כנראה שאנחנו היינו המטרה

בינתיים, אירן ממשיכה להכחיש כל קשר לפיצוצים בבנגקוק, התקשורת הממלכתית בטהרן אף האשימה "גורמים הקשורים למשטר הציוני" באחריות להם. למרות מעורבותם של שלושה אזרחים אירניים באירועים, התקשורת באירן בשפה הפרסית התעלמה ברובה מהפיגוע אתמול.

במקביל להכחשות מטהרן, גורם רשמי בתאילנד אמר כי שלושת האירנים, שהתגוררו בדירה בה אירע הפיצוץ - בהם אחד שנפצע קשה והשניים שנעצרו - היו "מתנקשים שהתכוונו לרצוח דיפלומטים ישראלים, ובין היתר להתנקש בשגריר עצמו". שגריר ישראל בתאילנד, יצחק שוהם, אמר כי טרם התברר לגמרי מה היו יעדי הפצצות, אך "אנחנו יכולים להניח מתוך ניסיון שאנחנו היינו המטרה". לדבריו, "על פי מידע שברשותנו, ניתן להניח שאותה רשת טרור עומדת מאחורי שלוש ההתקפות".

המתקפה בתאילנד - כותרות נוספות
בנגקוק: נעצר עוד חשוד אירני, נחשפה מעבדת נפץ
ברק על הפיצוצים: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"
"החשש העיקרי - מכוניות תופת ליד שגרירות ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully