וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצר בשליש עונשו של השוטר שהרג פורץ רכב

15.2.2012 / 12:00

שחר מזרחי, שנידון לשנתיים וחצי מאסר בפועל ישוחרר בחודש אפריל הקרוב לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קיצרה את עונשו. ייתכן שיחגוג את ליל הסדר עם בני משפחתו

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה הבוקר (רביעי) לקצר בשליש את עונשו של השוטר לשעבר שחר מזרחי, שהורשע בהריגתו של גנב הרכב מוחמד גנאים. מזרחי נידון לעונש מאסר של שנתיים וחצי, והחל לרצותו באוגוסט 2010. כעת, הוא צפוי להשתחרר ב-7 באפריל, למחרת ליל הסדר. ככל הנראה השחרור יוקדם ל-6 באפריל על מנת שיוכל להיות עם בני משפחתו בערב פסח.

ההחלטה התקבלה ללא קשר לדיון בבקשת החנינה של מזרחי שמתקיים בימים אלה. ייתכן ובזמן הקרוב יוכרע האם לחון אותו, אז ישוחרר מזרחי לפני חודש אפריל, עם זאת ייתכן גם ולא תתקבל החלטה בנושא עד השחרור.

פרקליטו של מזרחי עורך הדין דוד ליבאי מסר בתגובה להחלטה כי "ההחלטה לשחררו שחרור מוקדם הגיעה קודם כל משום שהוא היה קודם כל שוטר וקצין מצטיין ומה שקרה היה תאונה בזמן שמילא את תפקידו בשעת מרדף אחרי נהג רכב. חוץ מזה בעקבות כך שהוא היה אסיר למופת והגיע הזמן לשחרר אותו". את מזרחי יצגה בדיון עורכת הדין דנה וייס ממשרדו של ליבאי.

ארגונים חברתיים פנו בתקופה האחרונה לנשיא שמעון פרס ולשר המשפטים יעקב נאמן בבקשה שלא לחון את מזרחי. קואליציית הארגונים "שותפות שראקה" הזהירו הבוקר מפני חנינת מזרחי ואמרו כי "אם יחליט נשיא המדינה לתת חנינה לשוטר שחר מזרחי, יהא בכך איתות מסוכן על קלות היד על ההדק כאשר המדובר בביטחונם וחייהם של ערבים בישראל". לפני כשבועיים כתבו הארגונים מכתב לנשיא שמעון פרס ובו ביקשו שלא יעניק למזרחי חנינה מחשש שהדבר יעביר מסר רע לאזרחי המדינה הערבים.

מזרחי, בן ה-30, הורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית יזומה בפרדס חנה בה השתתף ביולי 2006. השוטרים הבחינו בגנאים, תושב בקא אל גרבייה, שניסה לפרוץ לרכב. גנאים החל לנסוע ומזרחי ירה בו בראשו מטווח קצר לאחר שניפץ את שמשת החלון.

עוד על שחר מזרחי:

"נאמן תומך במתן חנינה לשוטר שהרג פורץ רכב"
שחר מזרחי: "השר והמשטרה עומדים מאחורי"
הוכפל עונשו של השוטר שהרג חשוד בגניבת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully