וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו

למחרת יום השנה לחיסול מורנייה, נפצעה אשת דיפלומט ישראלי בפיצוץ מטען שהוצמד לרכב של השגרירות בדלהי. במקביל התגלה ונוטרל מטען ברכב של השגרירות בטביליסי בירת גאורגיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע יום השנה לחיסול עימאד מורנייה, צמד פיגועי טרור נגד שגרירויות ישראל בעולם: פיצוץ אירע היום (שני) בכלי רכב של שגרירות ישראל בניו דלהי בירת הודו. במקביל, סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל בטביליסי בירת גאורגיה. "מדובר בשני אירועים שונים, בהם ניסו לפגוע באנשי שגרירות", אישר גורם בטחוני בכיר לוואלה! חדשות. גורמי ביטחון אישרו כי באירוע בהודו נפצעה אשתו של דיפלומט ישראלי - נציג משרד הביטחון בשגרירות - באורח קל עד בינוני. לפי חלק מהדיווחים, באירוע נפצע גם עובד מקומי של השגרירות, לא ברור באיזה אורח. באירוע בטביליסי לא היו נפגעים.

נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים"

זירת פיגוע נגד רכב של שגרירות ישראל בבירת הודו, ניו דלהי, 13 בפברואר 2012. רויטרס
אזור הפיגוע נסגר על ידי כוחות הביטחון המקומיים/רויטרס

הפיצוץ בניו דלהי אירע ברכב מסחרי של השגרירות שעמד בתחנת דלק, כחצי קילומטר ממעונו הרשמי של ראש ממשלת הודו. כתוצאה מהפיצוץ ניזוק גם רכב נוסף שעמד סמוך אליו. ברכב היו רעייתו של הדיפלומט, שיצאה מביתה כדי לאסוף את ילדיה מבית הספר הנמצא בשגרירות האמריקאית, ולצדה נהג השגרירות, אזרח מקומי. כתוצאה מהפיצוץ, נפגעה האשה ברגלה. היא הבינה שמדובר בפיגוע טרור, מיהרה לעזוב את המכונית ועצרה מונית "טו?קטו?ק" מקומית, שלקחה אותה לבית החולים האמריקאי בעיר. בבית החולים הצטרף אליה בעלה, והיא החלה לעבור סדרת בדיקות רפואיות. בסך הכל נפצעו כתוצאה מהפיצוץ ארבעה בני אדם - בהם הנהג, ועוד שני עוברי אורח.

רכב בוער בניו דלהי, פברואר 2012. ספק 500
אופנוענים הצמידו מטען? הרכב המסחרי העולה באש בעקבות הפיצוץ בניו דלהי, מתוך התקשורת ההודית/ספק 500

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המטען ככל הנראה הוצמד למכונית מבחוץ. הדברים מתיישבים עם כמה דיווחים בתקשורת ההודית, לפיהם שני אנשים הרכובים על אופנוע נראו מצמידים דבר מה לרכב לפני הפיצוץ - שיטת פעולה שאיפיינה כמה מהחיסולים האחרונים של מדעני גרעין באירן.

ראווי סינג, עד ראיה לפיגוע סיפר כי שמע פיצוץ אדיר ליד תחנת דלק. "כשהגעתי למקום, יחד עם עובדים נוספים, ראינו את המכונית עולה בלהבות. רכב הודי שהיה מאחורי הרכב
שהתפוצץ ספג גם הוא נזקים".

בתמונות ששידרה הטלוויזיה ההודית ממקום האירוע, נראה הרכב כשהוא עולה באש. מומחים מקומיים לחומרי נפץ בודקים כעת את הממצאים במקום האירוע.

במקביל, אירע ניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בבירת גאורגיה. גורמי ביטחון אישרו כי מטען חבלה המיועד להפעלה מרחוק התגלה הבוקר בתוך מכונית סמוך לשגרירות בטביליסי. עובד מקומי של השגרירות הבחין כי דבר מה מרעיש בזמן הנסיעה, עצר והבחין בחפץ החשוד, שכנראה הוצמד למכונית אך נפל ונגרר אחריה. הוא הזעיק את קב"ט השגרירות והמשטרה המקומית, שניטרלו את מטען החבלה. גורמי הביטחון המקומיים פתחו בחקירת המקרה.

סלי סימנובסקי, עובדת במלון וילה הוטל בעיר, סיפרה לוואלה! חדשות על האווירה ברחובות העיר ההומה. "שמענו על האירוע מהחדשות המקומיות ומהחדשות בארץ. בטביליסי לא עושים מזה סיפור, הכל מתנהל כרגיל. אין לחץ ברחובות, ושום דבר דרמטי לא קרה. גם התיירים כאן לא לחוצים, לא הישראלים ולא האחרים. אין כאן שום חשש, והכל מתנהל כרגיל".

מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם. AP
מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם/AP

התרעות בתאילנד, בולגריה ויוון

בעקבות הדיווחים האחרונים, קיבלו אנשי מערכת הביטחון ברחבי העולם הודעות בנושא. לדברי גורם בטחוני, "הגורמים השונים הונחו לדווח על המקום בו הם שוהים, ומי שנמצא בקרבת השגרירות התבקש להגיע אליה באופן מיידי".

האירועים מתרחשים למחרת יום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, שנהרג בפיצוץ מכונית סמוך לדמשק ב-12 בפברואר 2008. בארגון מאשימים את ישראל בחיסול, ומרבים לאיים בפיגועי נקמה, בייחוד בסמוך ליום השנה לחיסול.

במערכת הביטחון מתקיימת הערכת מצב, שבמרכזה החשש כי אכן מדובר במתקפה משולבת לציון יום השנה לחיסול. "בשנים האחרונות, עבד שב"כ מול הגורמים הבטחוניים בשגרירות, עדכן הערכות מצב ומודיעין והנחה בהתאם", אמר לוואלה! חדשות גורם בטחוני. "השגרירות בטבליסי נמצאת מן הסתם ברמת איום גבוהה יותר, ולכן היתה לכך היערכות. הנושא נמצא בחקירה, כשהחשש הוא ממתקפה משולבת. אנחנו נערכנו לאירועים מהסוג הזה לקראת יום השנה לחיסול מורנייה".

עוד ברקע לדברים, גם כמה מקרים נוספים של מזימות טרור נגד ישראלים בחו"ל שהתגלו בשבועות האחרונים. בתאילנד, נעצר בתחילת החודש שעבר פעיל חיזבאללה שבדי ממוצא לבנוני, שלפי הדיווחים, התעתד בין היתר לפוצץ מכונית תופת במקומות כמו שגרירות ישראל בעיר, בתי כנסת, חברות טיולים ומסעדות המאכלסות ישראלים. בעקבות זאת הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע חמורה על תאילנד, אך בהמשך ביטל אותה, תוך שימור ההנחיה "לשמור על עירנות".

כמה ימים לאחר מכן, התגלו התרעות טרור נגד ישראלים גם בבולגריה וביוון. בבולגריה, נחשפו מספר חבילות חשודות באוטובוס שהיה מיועד להסיע קבוצה של תיירים ישראלים שהגיעו בטיסה לסופיה. במקביל, דווח על התרעות גוברות לפיגועים נגד ישראלים גם ביוון השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully