וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכש כבד: בצה"ל חוששים מהצטיידות בטנק החדיש

13.2.2012 / 1:29

בדגם האחרון של מרכבה סימן 4 הוטמעו אמנם מערכות מיגון מתקדמות ופיתוחו הביא לגאווה בצבא, אך משקלו הרב מצריך הובלה מיוחדת, ובשלב זה אין די משאיות המסוגלות לספק מענה

בצל רוחות המלחמה נערכים בצה"ל לצייד יחידות נוספות בטנק מרכבה סימן 4, אך בשל נהלים מחמירים של משרד התחבורה אין בשלב זה די משאיות מיוחדות אשר יכולות להוביל אותו בכבישי ישראל.

בזרוע היבשה מתפארים במודל האחרון של טנק המרכבה סימן 4, בו הוטמעו מגוון מערכות מיגון מתקדמות, ביניהן "מעיל רוח" ומערכות נוספות שמסייעות להתמודדות עם מגוון רחב של איומים בשדה הקרב המודרני, כשבשל המערכות החדישות בו, עלה משקלו של הטנק במספר טונות. בשל כך, ולאחר דיון צבאי מיוחד שעסק בנושא, הנחתה הפרקליטות הצבאית לאסור על הובלת הטנק החדש בידי מובילים שאינם מורשים לכך, על פי נהלי משרד התחבורה.

בבדיקה שערך הצבא התברר כי מבין 11 החברות האזרחיות שמובילות כדרך קבע את הטנקים עבור צה"ל, בנוסף למספר מובילים נוספים של צה"ל, רק מספר חברות בודדות מוכנות לרכוש מובילים חדשים אשר יעמדו בתקן, לפיו יהיו מסוגלות לשאת את הטנק החדש. על פי ממצאי הבדיקה, קיימת אפשרות לבצע התאמה כדי להכשיר את המשאיות הקיימות ולהכשירן להובלת הטנק הכבד.

גורם צבאי המעורה בנושא, הסביר כי על פי התקן של משרד התחבורה, המובילים הקיימים אינם יכולים לשאת את הטנק הכבד, מאחר והם גורמים נזק משמעותי לכבישים וחורצים אותו באופן שדורש ביצוע תחזוקה לכבישים אשר חורגת מהנהלים. בצה"ל קיים חשש כי הצטיידות גוברת בטנק המרכבה סימן 4 יכולה להביא למשבר בהובלת הטנקים, ולכן יש להיערך באופן מהיר לטיפול בנושא. לדברי הגורם הצבאי, "מספר חברות הביעו נכונות להכשיר מובילים או לרכוש חדשים, במידה וצה"ל יתחייב להסכם הובלה ארוך טווח". עם זאת, הוסיף כי "כמו שזה נראה, צה"ל מתקשה להתחייב על תוכניות ארוכות טווח, בשל הקיצוץ החד בתקציב".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ראשי הגורר הצבאיים להובלה כבדה בצה"ל כיום נותנים מענה לדרוש ברגיעה ובחירום, כולל להובלת מרכבות באופן חוקי. בראייה ארוכת טווח, ולצורך המשך הצטיידות במרכבות ונגמ"שים כבדים, בוחן צה"ל דרכים להרחבת צי ראשי הגורר ובכלל זה רכש ראשי גורר נוספים וכן אפשרות לשכירה קבועה של מובילים מהמשק האזרחי. נושא השכירה הקבועה נדון בימים אל במגמה לממשו בחודשים הקרובים".

עוד בנושא
משרד האוצר מעכב כספים - צה"ל יידרש להתיר חוזים
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully