וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האפיפיור יירצח השנה; הוותיקן: "הזוי"

עיתון איטלקי פירסם מסמך רשמי של הוותיקן בו מצוטט קרדינל סיציליאני שהעריך כי בתוך שנה ייפול בנדיקטוס ה-16 קורבן ל"מזימת מוות". הוותיקן: "דמיוני ומנותק מהמציאות"

האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, עלול להיות קורבן של מזימת התנקשות ולמות "בתוך שנה" - כך דיווח בסוף השבוע העיתון האיטלקי "איל פאטו קווטידיאנו", הידוע בסקופים שלו. העיתון ציטט מסמך רשמי של הוותיקן, בו מופיעה הערכה כזו - דיווח שבוותיקן כבר הגדירו כ"הזוי".

מאחורי ההערכה המוזרה עומד הקרדינל פאולו רומאו, הארכיבישוף של העיר פאלרמו באיטליה. לפי הדיווח, הוא השמיע אותה במהלך ביקור בסין בנובמבר האחרון, שם אמר לאנשי עסקים איטלקים ולנציגים של הכנסייה הקתולית בסין כי "האפיפיור ימות בתוך שנה". שומעיו, שהשתכנעו כי הוא כנראה מודע למזימת התנקשות נגד הכס הקדוש, היו כה נרעשים מהדברים, שהחליטו לדווח עליהם לוותיקן. הדברים אף הועלו על הכתב באיגרת סודית שכתב לאפיפיור הקרדינל הקולומביאני הבכיר דאריו קסטריליון.

תוכן האיגרת, המתוארכת ל-30 בנובמבר, צוטט על ידי העיתון, שאף פירסם צילום שלה. היא נכתבה בגרמנית, כנראה כדי לצמצם את מספר הקוראים בתוך הוותיקן שיוכלו להבין אותה. המונח המדויק בו נעשה שימוש באיגרת הוא Mordkomplott - "מזימת מוות". עוד מצוין במסמך, כי הקרדינל רומאו העריך שיורשו של האפיפיור יהיה הקרדינל אנג'לו סקולה, הארכיבישוף של מילאנו.

בעקבות הדברים, לפי הדיווח, פתח הוותיקן בחקירה. עם זאת, באופן רשמי לא ייחסו בוותיקן חשיבות לדיווח. דובר הכס הקדוש, האב פדריקו לומברדי, אמנם לא הכחיש את קיומה של האיגרת, אך ציין כי תוכנה הוא "כה דימיוני ומנותק מהמציאות, שאיננו יכולים להגיב עליו".

האפיפיור "לא סובל" את שר החוץ שלו

בדיווח העיתון האיטלקי צוין עוד כי רומאו אמר לבני שיחו שהאפיפיור "אינו סובל" את שר החוץ והאיש השני בחשיבותו במדינה הקתולית, טרסיסיו ברטונה. מומחים שהתראיינו בנושא לכלי תקשורת בעולם העריכו כי פרסום המסמך קשור למאבקי כוח הצמרת הוותיקן, וציינו כי ייתכן שבעקבות הפרשה, ייאלץ ברטונה לפרוש.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, פברואר 2012. AP
יש כבר יורש?/AP

לאורך ההיסטוריה היו האפיפיורים נתונים לא פעם לאיומי רצח. הפעם האחרונה הייתה ב-1981, אז נורה האפיפיור יוחנן פאולוס השני בידי מתנקש טורקי ונפצע קשה - אך שרד והתאושש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully