וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במצרים: מדינאי בכיר צולם מנשק שחקנית

ניר יהב

10.2.2012 / 0:08

נדמה שהגולשים המצרים רק חיכו להזדמנות נוספת להביך את סגן ראש הממשלה לשעבר, יחיא אל-גמל. כשהוברחה לרשת תמונה שלו נצמד לצעירה לוהטת, צעירי המהפכה ליקקו את האצבעות

במצרים התעוררה סערה בימים האחרונים, אחרי שהופצה בפייסבוק תמונות המתעדות את יחיא אל-גמל, לשעבר סגן ראש הממשלה, כשהוא מנשק שחקנית צעירה בשם דינא עבדאללה.

באחת התמונות, שצולמו בטלפון נייד והופצו לכלי התקשורת, נראה אל-גמל תופס את לחיה של השחקנית ומנשק אותה על הלחי השנייה. משתמשים רבים בפייסבוק טוענים כי הדבר אינו מכבד את מעמדו של אל-גמל ואת גילו ולעגו לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונתו של אל-גמל מנשק את עבדאללה. הפכה ללהיט ויראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקנית הצעירה, דינא עבדאללה, עובדת גם כעיתונאית. היא חגגה לפני כמה ימים את יום הולדתה במסעדה יוקרתית ברובע זמאלק בקהיר, ולמקום באו פוליטיקאים רבים, כתבים, אמנים ובני משפחה. לאחר כמה ימים, הופצה התמונה, שצולמה ככל הנראה על ידי אחד המשתתפים באירוע בטלפון הנייד, ובה נראה אל-גמל מנשק את עבדאללה.

היסטוריה של שערוריות שהובילו להדחה מביכה

לצד הביקורת על הנשיקה, גולשים רבים ציינו כי האיש המזדקן "מרבה לפקוד אירועים של שחקניות וזמרות צעירות, ובכך ממיט קלון על עברו הפוליטי".

אל-גמל, שפוטר לפני שנה מתפקידו, נחשב תמיד לפוליטיקאי יוצא דופן, ועורר סערות ציבוריות רבות. בעקבות מעצרו של אילן גרפל, הוא האשים את ישראל כמי שעמדה מאחורי התכנון לזרוע מלחמת אחים במצרים. לדבריו, "ישראל חוששת מקיומה של דמוקרטיה בסמוך לה, משום שהיא תמיד טענה שהיא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון". בנוסף, עורר אל-גמל את זעמן של תנועות המחאה ושל האחים המוסלמים, ותקף את המפגינים שיצאו לרחובות, את הדת - ואפילו לעג לאללה.

אל-גמל סולק מהממשלה בשל התבטאויותיו נגד הדת ונגד המחאה, והן משום שרבים מהמפגינים ראו בו שריד בולט למשטר המודח של מובארק. לפני שפוטר, הוקמו בפייסבוק קבוצות שקראו להדיחו, כגון "שונאי יחיא אל-גמל" ו-"העם דורש להדיח את אל-גמל". או קבוצה נוספת קראה "להעמיד לדין את אל-גמל באשמת פגיעה באללה".

עוד בנושא
שנה אחרי, האם צעירי מצרים מצטערים על המהפכה?
השימוש בפייסבוק לא תמיד מתקבל בברכה במצרים
וכדי לקדש אותו, שני מצרים קראו לבתם בשם ייחודי

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully