וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן: אסור שפוליטיקה תהיה שיקול לתקיפה באירן

טל שלו

8.2.2012 / 19:02

בכנס היסוד של תנועת "יש סיכוי", אמר ראש המוסד לשעבר כי צריך לשנות את תנועת הממשל, ולמנות שרים שלא יהיו ח"כים. "צריך מנהיג שלא יימצא בצבת של לחצים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

"צריך לדרוש ראש ממשלה שלא ייכנע ללחצים בבואו לקבל החלטות אסטרטגיות הרות גורל כמו תקיפה באירן" – כך אמר היום (ראשון) מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד.דגן, שדיבר בכנס היסוד של תנועת "יש סיכוי" לשינוי שיטת הממשל, תנועה המצהירה על עצמה כא-פוליטית, תקף שוב את מדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי בראש המדינה צריך לעמוד אדם שלא ייכנע ולא יימצא "בצבת של מניעים ולחצים פוליטיים" הנוגעים לשרידותו.

?אני מאמין באמת ששינוי השיטה יכול לאפשר מערכת פוליטית יציבה, את משילות הממשלה ואת יכולתה להביא לביטוי את מימוש ההחלטות שלה?, אמר דגן בכנס בתל אביב, ?אנחנו נמצאים במציאות של פיצולים בלתי אפשריים ומגמות סקטוריאליות, שמעוותות את המציאות שבקווצות. יש לחץ ומיעוט ששולטים בכלים הפוליטיים במדינה, וקולו של הרוב לא נשמע".

מאיר דכן נואם בפני ועדת גורן פברואר 2010. אורי לנץ
"יש מציאות של פיצולים בלתי אפשריים ומגמות סקטוריאליות". דגן/אורי לנץ

תנועת "יש סיכוי", ארגון חוץ-פוליטי שבראשו עומד דגן, הציגה היום את עיקרי הצעות החוק שגיבשו חבריה לשינוי שיטת הממשל בישראל. התנועה פועלת לגבש קבוצת חברי כנסת מסיעות המרכז הציוני, ולקדם יוזמות שיתקנו "כשלים ועיוותים במנגנון המשילות?.

התנועה יוזמת הצעות מרחיקות לכת ומקווה לגייס את הציבור לעזרתה

מנכ"ל התנועה, שלומי צדקי, הדגיש בכנס כי הצעות החוק שגיבשו אנשי התנועה יובאו כהצעות חוק פרטיות באמצעות ח"כים מהמרכז שהביעו הסכמה ראשונית ליוזמה. ההצעות נוסחו באמצעות צוות של נציגים מהאקדמיה ומהמגזר הציבורי והעסקי, בהם פרופ' אוריאל רייכמן, לשעבר חבר מפלגת קדימה. "חוסר היציבות הוא תופעת יסוד", אמר רייכמן, "ממשלה שורדת בממוצע 23 חודשים, ושר מכהן בממוצע 18 חודשים?, אמר.

העמותה מציעה להעלות את אחוז החסימה לשלושה אחוזים, ולהנהיג שיטת בחירות המשלבת בין השיטה האזורית ליחסית, לפיה 60 ח"כים יבחרו ב-17 נפות והיתר בבחירות ארצית. כהונת ראש הממשלה, לפי שיטת "יש סיכוי", כהונת ראש הממשלה תימשך ארבע שנים, והדחתו תוכל להיעשות רק ברוב מיוחד, והממשלה תוגבל ל-16 שרים מקצועיים, שאינם ח"כים, ושימונו בהליך שימוע ציבורי.

צדקי אמר עוד כי הצעות החוק נועדו לייצב את המערכת הפוליטית ולחזק את המפלגות הגדולות על חשבון הקטנות. איש העסקים, גד זאבי, אמר כי "תפקיד העמותה להביא לכך שכל בית בישראל יבין את הסכנה, ויתגייס למשימה כדי לגייס את הנבחרים, לא משנה מאיזה מפלגה או מאיזה קצה".

יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, השתתף אף הוא בכנס, ואמר כי "יש שתי מדינות - מדינה שמנוהלת על ידי המגזר העסקי-יצרני בהצלחה, ומדינה שמנוהלת על ידי הממשלה בצורה מאוד לקויה". לדבריו, הוא ינסה לגייס את תמיכתם של כל 256 ראשי הערים בישראל לתמיכה בהצעות החוק. גם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בא לכנס, ואמר כי ינסה לגייס את כוחות של הסטודנטים לתמיכה בתנועה.

עוד התבטאויות של מאיר דגן
"סיכון צבאי? הרמה הנמוכה בהיסטוריה"
"נסמן כל חבר כנסת שיתמוך בשינוי חוק טל"
"נדרש מנהיג שיודע לשאול שאלות נכונות"

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully