וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת הסנקציות: אירן לא מצליחה לשלם על אורז

המטבע ממשיך לצנוח - והאירנים מתחילים לרעוב? ספקים מהודו טרם קיבלו תשלום על 200,000 טונות אורז שסופקו באוקטובר-נובמבר. סקר: חצי מהאירנים מתקשים ברכש מזון למשפחותיהם

יום לאחר הידוק נוסף בסנקציות הבינלאומיות על אירן, עם הקפאת כל הנכסים האירניים בארה"ב, מגיעה עדות נוספת להשפעתם של העיצומים על הכלכלה האירנית ההולכת ושוקעת במשבר עמוק: סוחרים באירן אינם מצליחים לשלם במועד לספקים בהודו על יותר מ-200,000 טונות של אורז שקנו מהם, כך דיווחו היום לרויטרס מקורות המעורים בסחר הבינלאומי באורז.

לפי הדיווח, הירידה הנמשכת בערכו של המטבע האירני, ריאל, מקשה יותר ויותר על הסוחרים האירנים לרכוש סחורה בחו"ל, גם דרך נתיב לא-רשמי ששימש אותם עד כה, באמצעות מתווכים בדובאי.

הודו היא ספקית האורז העיקרית של אירן - כ-70% מהאורז הנצרך באירן מגיע מתת-היבשת, רובו מסוג בסמטי. המשלוחים המדוברים שלא התקבל עליהם תשלום, בסכום של כ-144 מיליון דולרים, התקבלו בחודשים אוקטובר ונובמבר (יצרני האורז מעניקים אשראי של שלושה חודשים ללקוחות). "זה עניין רציני, ואנחנו חוששים שהאירנים ימשיכו להתקשות בתשלום", אמר לרויטרס ויג'יי סייטה, נשיא איגוד יצואני האורז בהודו. "ביקשנו מממשלת אירן להתערב". לדבריו, הודו תפסיק להעניק אשראי לאירן, כפי שעשו כבר תאילנד, וייטנאם, ופקיסטן.

עדות נוספת למשבר הכלכלי באירן ניתנה היום עם פרסום תוצאות סקר טלפוני שערך מכון "גאלופ" הבינלאומי בקרב אזרחי אירן, ממנו עולה כי האירנים מרגישים את כובד הסנקציות, שבמסגרתן הוטל בחודש שעבר גם חרם נפט של האיחוד האירופי על הרפובליקה האיסלמית. קרוב לשני שלישים ממשתתפי הסקר (1,000 מבוגרים מעל גיל 15) השיבו כי הם צופים שהסנקציות יפגעו באיכות חייהם, ו-27% אף אמרו כי תהיה זו "פגיעה משמעותית".

כמעט מחצית ממשתתפי הסקר, 48%, השיבו כי במהלך השנה האחרונה התקשו לקנות מזון למשפחותיהם בשל מחסור בכסף - יותר מפי שלוש משיעור העונים בחיוב לשאלה זו, 15%, בסקר זהה שנערך בשנת 2005. המצב הכלכלי, לפי הסקר, משפיע גם על מצב רוחם של האירנים. 55% השיבו כי היו מודאגים במשך רוב היום האחרון - לעומת 38% בלבד שענו כך לפני שנה.

החזית האירנית - עוד כותרות:
"אירן מאיצה העברת תוכנית הגרעין לבונקרים בקום"
נתניהו לשרים: "להפסיק הפטפטת המטורפת על אירן"
גם הנושא האירני אינו שחור ולבן / יוסי אלפי

סוחר זהב בשוק של בירת אירן, טהרן. Vahid Salemi, AP
המטבע קורס. סוחר זהב בשוק של טהרן, בחודש שעבר/AP, Vahid Salemi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully