וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיים המלדיביים: המשטרה מרדה, הנשיא הודח

7.2.2012 / 11:00

נשיא המדינה המוסלמית, מוחמד נאשיד, הודיע על התפטרותו בתום 3 שבועות מחאה, לאחר ששוטרים עריקים השתלטו על הטלוויזיה. הוא הסביר כי אינו מעוניין להפעיל כוח נגד בני עמו

נשיא האיים המלדיביים, מוחמד נאשיד, התפטר היום (שלישי) מתפקידו, בתום שלושה שבועות של הפגנות אופוזיציה נגדו, שהובילו למרד בקרב המשטרה נגד שלטונו. לאחר שבשעות הבוקר השתלטו שוטרים מורדים על תחנת הטלוויזיה הממלכתית והחלו לשדר קריאות להפלתו, הודיע נאשיד כי הוא מתפטר ומעביר את סמכויותיו לידי סגנו, מוחמד ואחיד חסן מאניק. בהודעת ההתפטרות הוסיף נאשיד כי הוא מתפטר על מנת להימנע מהצורך להפעיל כוח נגד בני עמו כדי לשמור על תפקידו.

מוקדם יותר הבוקר דיווחו עדי ראייה כי עריקים מהמשטרה שפתחו במרד נגד השלטון השתלטו על תחנת הטלוויזיה הממלכתית בעיר הבירה מאלה, והחלו לשדר קריאות לתושבים לצאת לרוחובות ולהפיל את שלטונו של הנשיא מומחד נאשיד. מחוץ למטה התקיימת הפגנה של כמה מאות בני אדם, אליה הצטרפו גם כמה אנשי צבא שסירבו לפקודה לפנות את המפגינים.

התקהלות בבירת, האיים המלדיביים, מאלה, ביום בו הודח הנשיא, 7 בפברואר 2012. רויטרס
ההתקהלות מחוץ לבניין הטלוויזיה היום בבירה מאלה/רויטרס

נאשיד עלה לשלטון במדינה המוסלמית באוקיינוס ההודי ב-2008, והבטיח להביא דמוקרטיה למדינה הידועה בעיקר באתרי הנופש המפוארים שלה. המחאה נגד שלטונו גברה לאחר שהורה לעצור שופט, אותו האשים כי היה נאמן עדיין לקודמו בנשיאות, מאמון עבדול גאיום, ששלט במדינה במשך 30 שנה.

האיים המלדיביים היא מדינה המורכבת מ-1,192 איים המתפרשים לאורך כ-800 קילומטרים באוקיינוס ההודי, מדרום-מערב להודו. באיים מתגוררים כ-330,000 בני אדם, רובם מוסלמים סונים. כלכלת האיים מבוססת על דיג ועל תיירות. יש בה הפרדה כמעט מלאה בין התושבים המקומיים, הנתונים תחת חוקים איסלמיים נוקשים המונעים מהם לשתות אלכוהול או להתלבש בצורה חשופה, להמוני התיירים הממלאים את אתרי הנופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully