וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סגרה השגרירות בסוריה; חומס זועקת לעזרה

צבא סוריה ממשיך להפגיז את העיר, בה נמנים עשרות הרוגים. התושבים מתחננים: "הם יורים עלינו טילים, אנא עזרו לנו". אובמה: "מאמין שאפשר לפתור את המשבר ללא התערבות צבאית"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק ואמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד הנשיא ברק אובמה מאיים בסנקציות נוספות - מחלקת המדינה האמריקאית כבר מתחילה ליישם: בהודעה שנמסרה היום (שני) מטעם מחלקת המדינה בוושינגטון, נמסר כי שגרירות המדינה בדמשק נסגרה לנוכח המצב הבטחוני השורר בסוריה. בהודעה נאמר גם כי השגרירות כבר השעתה את פעילותה, והשגריר רוברט פורד וכל עובדי השגרירות האחרים כבר עזבו את המדינה. בנוסף, קראה מחלקת המדינה לאזרחי ארצות הברית השוהים בסוריה לעזוב את המדינה.

בד בבד, התייחס אובמה לנושא סוריה שוב בראיון לרשת NBC, שחלקים נרחבים ממנו עסקו בנושא אירן. בעניין סוריה, אמר הנשיא כי ארה"ב תמשיך להפעיל לחץ על סוריה להעביר את השלטון לממשלה זמנית, בין היתר באמצעות הטלת סנקציות נוספות. לדבריו, "מאוד חשוב לפתור את המשבר בסוריה ללא התערבות צבאית חיצונית - ואני מאמין שהדבר אפשרי".

בשטח, ממשיך צבא סוריה בהפצצה בה החל בשעות הבוקר בעיר חומס, שלפי רבות מהעדויות, אף עולה בעוצמתה על ההתקפה ביום שישי האחרון, בה נטבחו למעלה מ-330 מתושבי העיר. העדויות הקשות מהעיר ממשיכות לזרום, ותושביה המתראיינים לכלי תקשורת מערביים זועקים לעזרה חיצונית. "זה פשוט נורא", אמר ל-CNN פעיל מקומי בשם אבו עומר. "במיוחד היום, זה נורא. בדרך כלל הם משתמשים רק במרגמות. היום הם משתמשים בטילים. אנחנו יכולים לראות אותם בשמים". תושב אחר העלה סרטון ליוטיוב בו קרא: "הם הולכים להרוג את כולנו אם לא תעזרו לנו, הם יהרגו מיליונים ואיש לא יידע על כך. בבקשה עזרו לנו, אחרת ימותו מיליונים".

הטלוויזיה הסורית הממלכתית, מצדה, דבקה בגרסתה לפיה "קבוצות טרור חמושות" הן אלו שיורות פגזי ארטילריה לעבר שכונות בעיר.

סרקוזי: אדבר עם פוטין לגבי ה"סקנדל"

עד כה, לפי הערכות שפרסמו ארגוני זכויות אדם, נמנו היום לפחות 70 הרוגים ברחבי סוריה, לפחות 50 מהם בחומס. הרוגים נוספים נמנו בתקריות באידליב, בחלב ובפרברי דמשק - שם דווח על מתקפה נרחבת של הצבא על העיירה זבדאני הנמצאת בין הבירה לגבול לבנון. "זבדאני מופגזת היום בכבדות בידי טנקים", נמסר מהמרכז הסורי לזוכיות אדם היושב בלונדון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה נגד שלטון אסד בעיר מערת א-נועמאן, צפון סוריה, 5 בפברואר 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, אתמול בעיר מערת א-נועמן בצפון סוריה/רויטרס

במישור הדיפלומטי העולמי, נמשך הלחץ על רוסיה וסין לשנות את עמדתן ולהפסיק להכשיל החלטה בינלאומית בנושא סוריה, כפי שעשו בהטלת הווטו במועצת הביטחון. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודיע היום כי בכוונתו לשוחח עם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, ולדון עמו ב"סקנדל" בסוריה, כלשונו. "לא נסכים שיחסמו את הקהילייה הבינלאומית", אמר סרקוזי, והוסיף כי הוא מנהל מגעים תכופים עם מדינות ערביות ואירופיות כדי לפתור את המשבר במדינה. סרקוזי, שנפגש היום עם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר כי "צרפת וגרמניה לא ינטשו את העם הסורי".

גם ערב הסעודית קראה היום לקהילה הבינלאומית לא לחדול ממאמציה לעצור את האלימות בסוריה. בהודעה שפרסמה, קראה הממשלה הסעודית לעולם להמשיך ולהשקיע מאמצים על מנת למצוא פתרון למשבר בסוריה, "שגבה כבר מאות קורבנות מקרב העם הסורי ומאיים להפוך לאסון הומניטרי". מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, הזהיר היום כי שימוש הצבא הסורי בנשק כבד נגד אזרחים הוא הסלמה של המדינה לעבר מלחמת אזרחים. "אנחנו עוקבים בחרדה רבה אחר המתרחש בסוריה", הצהיר אל-ערבי בהודעה שיצאה בתקשורת המצרית, בנוגע ל"כיוון החמור" אליו פונה, לדבריו, המדינה.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

כותרות אחרונות מסוריה:
חומס מופגזת מהאוויר: בניינים קרסו, עשרות הרוגים
אחרי הווטו: "נותר רק להדיח את אסד בכוח הזרוע"
בכיר העריקים: צבא סוריה לא ישרוד את פברואר

מבעירים צמיגים בהפגנה נגד שלטונות סוריה בדאריה, פרבר של דמשק, פברואר 2012. רויטרס
צמיגים בוערים בהפגנה של האופוזיציה היום בדאריה, פרבר של דמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully