וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעילות צה"ל עלולה להיפגע בשל אילוצי תקציב"

פנחס וולף

5.2.2012 / 20:01

ועדת חוץ וביטחון שמעה סקירה מסגן הרמטכ"ל נווה ופרסמה הודעה חריפה: "מביעים דאגה עמוקה". ח"כ שטרית, שניהל את הישיבה במקום מופז שנעדר: "לא זכורים לי נתונים דומים"

"ועדת החוץ והביטחון מביעה את דאגתה העמוקה מהאפשרות שפעילות צה"ל במהלך השנה תיפגע בשל אילוצי תקציב" – את ההודעה הדרמטית הזו פרסמה הוועדה לאחר דיון בתקציב הביטחון, השני במספר שמופז לא מנהל מאז הוכרזו הבחירות המקדימות בקדימה, ובמקומו מנהל את הישיבה ח"כ מאיר שטרית (קדימה). יתרה מכך – הודעה זו מהווה גם ההחלטה המהותית שניה ההפוכה מדעתו של מופז: בשבוע שעבר הוועדה החליטה לאפשר המשך גיוס שוטרי חובה, למרות שמופז ניסה שבעבר למנוע זאת.

היום הופיע בפני הוועדה סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, שהעניק סקירה מקיפה על היערכות צה"ל לשנה הקרובה בהיבטי תקציב, נוכח החלטת הממשלה שלא לאשר למערכת הביטחון תוספת של שבעה מיליארד שקלים אלא להסתפק בתוספת של כשלושה מיליארד בלבד. "אנו מביעים דאגה עמוקה מהנתונים שהציגו נציגי צה"ל, מהם ניתן ללמוד באופן מטריד ביותר כי תפקודו השוטף של צה"ל, על מכלול מרכיביו, צפוי להיפגע עד מאוד בשל ההחלטה שלא לאשר תוספת תקציב למערכת הביטחון", אמרו חברי הוועדה.

יו"ר הישיבה, ח"כ שטרית, המליץ שהוועדה תקיים סדרת דיונים ממוקדת בנושא תקציב הביטחון. "אין סיבה בעולם שתקציב מערכת הביטחון לא יתנהל בצורה מסודרת ושקופה", אמר. "יחד עם זאת חייבים לאפשר למערכת הביטחון את הגמישות הנדרשת, לאור השינויים המתפתחים במציאות במזרח התיכון. הוועדה לא יכולה להתעלם מהנתונים שהוצגו בפניה. זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת בעליל. אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. לא זכור לי שבעבר קיבלנו נתונים דומים כמו אלו שהוצגו בפנינו".

לקריאה נוספת
נתניהו לצד ברק: לא לקצץ בתקציב הביטחון - להגדילו
צה"ל דורש עוד 7 מיליארד: "יכולת התמרון נפגעה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully