וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז הרפובליקניים: רומני ניצח גם בנבאדה

המועמד המוביל גרף למעלה מ-40% מהקולות במדינה כשהוא מותיר מאחוריו את יריבו העיקרי ניוט גינגריץ' עם 26%. גינגריץ': "לא מתכוון לפרוש, למעשה אני די מרוצה מהתוצאות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר ספירה של 71% מהקולות בבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית שנערכו במדינת נבאדה מסתמן כי המועמד המוביל, מיט רומני, ניצח גם במדינה זו. לפי התוצאות שהתפרסמו הבוקר (ראשון), רומני גרף לא פחות מ-43% מקולות הבוחרים, ובמקום השני התייצב ניוט גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים לשעבר, עם תמיכה של 25% מהבוחרים. מעט אחריו הגיע רון פול, חבר בית הנבחרים מטקסס, עם 19%, ואחרון סיים חבר בית הנבחרים לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, עם 12%.

בניגיד לשיטת הפריימריז ברוב המדינות, בהן המנצח זוכה בכל ה"נציגים" של המדינה (delegates), בנבאדה מתחלקים 28 הנציגים באופן יחסי בין המועמדים, כך שחלוקתם תסתיים רק עם סיום ספירת הקולות. עד כה, זכה רומני ב-12 נציגים, גינגריץ' ופול בארבעה כל אחד וסנטורום בשניים. עוד שישה נציגים נותרו בקופה, וגורלם יתברר עם סיופם ספירת הקולות.

מדובר בניצחון השני ברצף של מושל מסצ'וסטס לשעבר לאחר שסחף אחריו גם את פלורידה בשבוע שעבר ובשלישי מסך חמש המדינות בהן נערכו הבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית.

"אמריקה צריכה נשיא שיכול לתקן את הכלכלה כי הוא מבין את הכלכלה, ואני מכיר ואני אתקן", אמר רומני לתומכיו שהתקבצו במלון בלאס וגאס לאחר פרסום התוצאות הראשוניות, כשהוא מכוון את חצי הביקורת לנשיא ברק אובמה. הניצחון המסתמן יסייע לרומני גם בבחירות במדינות הבאות - מינסוטה, קולורדו ומיזורי - שייערכו ביום שלישי הקרוב.

מיט רומני חוגג ניצחון בפריימריז הרפובליקניים במדינת נבאדה, 4 בינואר 2012. רויטרס
רומני מודה לתומכיו, הלילה בלאס וגאס/רויטרס

לפי מספר מדגמים, נראה שרומני זכה לתמיכה מקרב מגזרים רחבים בנבאדה: מצביעים מתונים, שמרנים, נשים וגברים, תומכי "מסיבת התה", והבוחרים שמאמינים כי התכונה החשובה ביותר שצריכה להיות למועמד הרפובליקני היא הסיכוי לנצח את אובמה. רומני מקווה שהניצחון בנבאדה יתניע מהלך שיציב אותו בעמדה עדיפה מול יריבו העיקרי גינגריץ' לקראת "יום שלישי הגדול" ב-6 במרץ, בו יתקיימו בחירות בעשר מדינות ביום אחד.

לאחר פרסום התוצאות, כינס גינגריץ' מסיבת עיתונאים במהלכה הכריז כי אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ. "אני לא מתכוון לסגת", אמר גינגריץ' שחזר על התחייבותו להמשיך להיאבק ברומני עד לוועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש אוגוסט, "למעשה אני די מרוצה מהתוצאות", הוסיף.

עדכון ראשון: 7:52

רומני "לא מוטרד מהעניים" - אך עדיין מוביל

ניוט גינגריץ' נואם לאחר הפריימריז הרפובליקניים במדינת נבאדה, 4 בינואר 2012. רויטרס
לא הולך לשום מקום. גינגריץ' בנבאדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully