וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקור באירופה: הגופות נערמות - והגז הולך ואוזל

4.2.2012 / 6:14

כמעט 200 בני אדם נספו בסופות הפוקדות את היבשת וקפאו למוות ברחובות, ויש גם מי שבחר לנצל את מזג האוויר כדי להתאבד. תינוק ברומניה קפא למוות בבית ללא הסקה

בעוד שגל הקור הפוקד את אירופה ממשיך לגבות קורבנות, גם אספקת הגז מרוסיה אל היבשת נמצאת בסכנה. הצינור המרכזי לאירופה חולף דרך אוקראינה, ובכמה מדינות במזרח היבשת כבר מורגש מחסור בגז. עד כה, מתו 189 בני אדם בסופות העזות, שגרמו לטמפרטורות לצנוח עד ל-37 מעלות מתחת לאפס.

ברומניה, חלקו של נהר הדנובה קפא כמעט לחלוטין, וספינות מסחר אינן יכולות לעבור לים השחור. עם זאת, נוסף על הדאגה ממחסור בגז, נדמה שהדאגה הגדולה ביותר במדינה, מהעניות ביותר באירופה, היא לשלומם של הילדים המתגוררים בה: שירותי הרווחה ביאשי, העיר השנייה בגודלה במדינה, דיווחו כי 15 אלף ילדים נמצאים בסיכון להיפגע מהקור. תינוק שאותר בבית ללא הסקה קפא למוות, ותשעה ילדים אושפזו עם פגיעו קור. בסך הכל, עד כה מתו 24 בני אדם ברומניה, ו-11 בבולגריה השכנה.

אירופה קפואה: עשרות מתו בגל קור קיצוני. צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל קריינות: אביב אברמוביץ', רויטרס
קור מקפיא בקרסנויארסק, רוסיה/רויטרס, צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל קריינות: אביב אברמוביץ'

אוקראינה היא הנפגעת העיקרית מנזקי הקור. במדינה נספו 101 בני אדם, 38 מהם ביממה האחרונה בלבד. המרכולים נסגרו ומורגש מחסור רב במוצרים בסיסיים, שכן משאיות האספקה אינן מסוגלות לנוע בדרכים. גם בפולין הסמוכה מתו שמונה אנשים, אך שם הקור מורגש פחות.

נכון לעכשיו, נותר עוד גז להסקה

למרות שהאיחוד האירופי הודיע כי אספקת הגז מרוסיה אינה מגיעה בצורה סדירה לכמה מדינות בחלק המזרחי של היבשת - בהן איטליה, יוון ואוסטריה - לא צפויה הכרזה על מצב חירום, שכן לכל המדינות יש יתרת גז להסקה שקנו מראש.

בינתיים, נדמה שלצד הילדים שמחליקים על הקרח, יש מי שדווקא מנצל את הקור למטרות אחרות: דובר שירותי החירום בפראג סיפר כי אחד מתושבי העיר לגם בקבוק שיכר, פשט את בגדיו והתיישב בפארק. הוא קפא למוות, ומותו נקבע כהתאבדות.

החורף מכה במזרח אירופה, חסרי בית קפאו למוות
גם לפני שנתיים פקד מזג אוויר דומה את אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully