וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "מתנגדים להתערבות של ארה"ב בסוריה"

31.1.2012 / 21:33

על רקע הקריאה הבינלאומית להדחת אסד, קרא מנהיג אירן לוושינגטון להפסיק "להתערב" בנעשה. "התכניות האמריקאיות לסוריה ברורות וחבל שמדינות נוספות לוקחות בהן חלק"

המנהיג האירני העליון, האייתולה עלי חמינאי, מתח היום (שלישי) ביקורת על מה שהוא מכנה "ההתערבות" האמריקאית בנעשה בסוריה. עם זאת, חמינאי הוסיף כי טהרן תברך על רפורמות שינקוט נשיא סוריה בשאר אסד. סוכנות הידיעות האירנית הרשמית, אירנא, ציטטה את בכיר האייתולות שאמר כי "אירן תתמוך בכל מהלך של רפורמות שייטיבו עם העם הסורי, ומתנגדת לכל התערבות חיצונית מצד ארצות הברית ובעלות בריתה בנושאים סוריים פנימיים". חמינאי מתח גם ביקורת על שכנותיה של סוריה שלדבריו משתפות פעולה עם וושינגטון. "כשמתבוננים בהתפתחויות במדינה הזאת", אמר המנהיג העליון, "התכניות האמריקאיות לסוריה ברורות וחבל שמדינות נוספות לוקחות חלק בתכנון האמריקאי".

דבריו של חמינאי נאמרים ברקע טיוטת החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שהתפרסמה מוקדם יותר היום, לפיה המועצה תדרוש את החלפת שלטון בדמשק. סוכנות AP דיווחה בצהריים כי הגיעה לידיה טיוטה של הצעת ההחלטה, ולפיה המועצה מתכוונת לקרוא לפרישתו של אסד, ולהעברת כל סמכויותיו לידי סגנו, פארוק א-שרע, שיעמוד בראש "ממשלת אחדות לאומית שתוביל את המעבר למערכת דמוקרטית". ההחלטה, שלפי הדיווח ניסוחה נעשה בהובלת מרוקו, כוללת קריאה לשלטונות סוריה "לחדול באופן מיידי מכל הפרות זכויות האדם וההתקפות נגד אלו המשתמשים בחופש הביטוי שלהם". בהחלטה מובהר כי החלפת השלטון בסוריה "לא תיעשה בדרך של שימוש בכוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקדי הלחימה סביב דמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשטח, נמשכת כל העת הלחימה, וקציר הדמים הולך וגדל מיום ליום. לפי נתוני "ועדות התיאום המקומיות", אחד מגופי האופוזיציה המרכזיים הפועלים בשטח, אתמול נהרגו ברחבי המדינה לפחות 95 בני אדם, 72 מהם באזור העיר המרכזית חומס, משם עלו לרשת מספר סרטונים המתעדים לחימה קשה ובאחד מהם אף נראה טנק של הצבא מתפוצץ בכפר רסטאן.

עוד 15 הרוגים נמנו בעיר הדרומית דרעא, אולם עיקר תשומת הלב מופנית לעבר פרבריה של הבירה דמשק, שם יצא הצבא בימים האחרונים למתקפת נגד והניס ככל הנראה את המורדים שהשתלטו על כמה שכונות. אמנם ככל הידוע, אתמול נהרגו באזור דמשק רק שישה בני אדם, אולם קרבות הרחוב בקרבת מרכז השלטון הם ללא ספק סימן מדאיג עבור אסד. השלטון, מנגד, דיווח כי הרג אתמול "מספר גדול של טרוריסטים" בפרברים המזרחיים של הבירה. לפי דיווחי האופוזיציה, רק אתמול ירה הצבא 225 פגזי טנקים באזור זה.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות
דיווח: מועצת הביטחון תקרא להחליף את אסד בסגנו
מסתמן: רוב להדחת אסד במועצת הביטחון של האו"ם
עדי ראייה: אסד הניס את המורדים מפרברי דמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully