וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי סנאט: ראש המוסד פרדו ביקר בחשאי בארה"ב

טל שלו

1.2.2012 / 0:03

ראש המוסד, תמיר פרדו ביקר בשבוע האחרון בארצות הברית ודן עם בכירים בוושינגטון על הנעשה באירן. כך חשפו שני חברי סנאט אמריקאים במהלך דיון של ועדת המודיעין

ראש המוסד, תמיר פרדו, ביקר בשבוע האחרון בוושינגטון ודן עם בכירי הממשל בנושא האירני; כך חשפו אתמול (שלישי) שני חברי סנאט אמריקאים בדיון מיוחד של ועדת המודיעין של הסנאט שנערך בנושא הערכת האיומים האסטרטגיים על ארצות הברית. במהלך הדיון, הסנטורית הדמוקרטית היהודייה דיאן פיינשטיין סיפרה כי בשבוע האחרון נפגשה בוושינגטון עם ראש המוסד, והסנטור הרפובליקני סקסבי צמבליס העיד אף הוא שנפגש עם פרדו. ראש ה-CIA דייויד פטראוס סיפר גם הוא כי נפגש עם פרדו.

בדיון שנערך בוועדה המיוחדת בסנאט, נסקרה הערכת המודיעין השנתית של שירותי הביון האמריקאים. ראש המודיעין האמריקאי, גיימס קלאפר, שהעיד בדיון, אמר כי ארצות הברית מקווה שהסנקציות נגד המשטר האירני יגרמו לשינוי במדיניות האירנית ושאיפתם להשיג יכולת גרעינית. ?כמובן שזה נושא רגיש מאוד כעת?, אמר קלאפר, ?אנחנו פועלים רבות עם ישראל בנושא?.

קלאפר הזהיר כי ניסיון ההתנקשות האירני בשגריר הסעודי בוושינגטון משקף ?נכונות תוקפנית חדשה בקרב הנהגת הרפובליקה האיסלמית לאשר התקפות נגד ארצות הברית?, והוסיף כי ?אנו מודאגים גם ממזימות אירניות נגד יעדים אמריקאים מעבר לים, או של בנות בריתנו?.

בתוך כך, הסתיימו היום השיחות בין טהרן לצוות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בנושא העשרת האורניום. אירן הודיעה כי מתוכננות שיחות נוספות בעתיד. מקור אירני שצוטט בסוכנות הידיעות פארס אמר כי "שני הצדדים הסכימו להמשיך את השיחות".

העימות מול אירן - כותרות אחרונות:
בכירים בישראל: "האפשרות לתקיפה באירן - עד הקיץ"
ארה"ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה
יעלון: "אירן ביקשה להעשיר אורניום לרמה צבאית"

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.com

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully