וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוב להדחת אסד במועצת הביטחון של האו"ם

ניר יהב

30.1.2012 / 18:46

גורם צרפתי אמר כי לפחות 10 מדינות יתמכו ביוזמת הליגה הערבית לכפות על נשיא סוריה להעביר סמכותיו לקראת כינון דמוקרטיה. רוסיה יזמה שיחות בין המשטר לאופוזיציה, שהתנגדה

לפחות עשר חברות במועצת הביטחון של האו"ם צפויות לתמוך ביוזמת הליגה הערבית, שמטרתה לגרום לנשיא סוריה, בשאר אסד, להעביר את סמכויותיו לסגנו בדרך לכינון משטר דמוקרטי במדינה – כך אישר הערב (שני) גורם דיפלומטי צרפתי. "יש לנו רוב במועצת הביטחון. אנחנו כבר עשר תומכות, אולי יותר", אמר הגורם לכתבים בפריז. יצוין כי על פי תקנות מועצת הביטחון, נדרשות לפחות תשע תומכות מתוך 15 החברות במועצה כדי לאשר הצעת החלטה. עם זאת, לכל אחת מחמש החברות הקבועות במועצה (ארצות הברית, צרפת, בריטניה, סין ורוסיה) יש את האפשרות להטיל וטו על הצעת ההחלטה, גם אם יש לה את הרוב המיוחס הדרוש. שתי האחרונות - סין ורוסיה - בהחלט עשויות, לפי הערכות, לעשות כן.

סוריה בשאר אסד נואם בפני אלפי תומכים, דמשק, 11 בינואר 2011. רויטרס
מוכן להגיע לשיחות במוסקבה, אבל האופוזיציה לא רוצה. אסד/רויטרס

רוסיה אף פועלת באחרונה כדי להביא את המשבר בסוריה לפתרון בדרכים אחרות; היום הודיע משרד החוץ במוסקבה כי משטרו של בשאר אסד הסכים להגיע לשיחות בתיווך רוסי עם גורמי אופוזיציה, כדי לסיים את המשבר במדינה. עם זאת, עוד מוקדם לחגוג: המועצה הלאומית הסורית, הגוף המאגד את כל ארגוני האופוזיציה למשטרו של אסד, הודיעה כי בכוונתה לדחות את היוזמה הרוסית. "לא ננהל שום דיאלוג עם המשטר הסורי, אלא לאחר התפטרותו של הנשיא בשאר אסד", אמר חבר המועצה סמיר נשאר.

בכיר סורי גולה למערב: "הצילו את סוריה"

במקביל קרא סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אל-חלים חדאם, הגולה בצרפת מזה שנים ארוכות, להקים ברית צבאית בינלאומית "להצלת סוריה". במכתב ששיגר לנשיא למנהיגי ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה ולמזכ"ל האו"ם, כתב חדאם כי הרחוב הסורי אינו מבין מה עומד מאחורי שתיקת אותן מדינות. "אני מקווה שתפעלו להקמת קואליציה צבאית בינלאומית שתציל את סוריה ואת האזור. הצלת סוריה היא הצלת הביטחון והיציבות באזור", הוסיף.

עדי ראייה בסוריה דיווחו מוקדם יותר כי בלב הבירה דמשק התנהלו עימותים בין חיילי צבא סוריה לבין חמושים המשתייכים לצבא הסורי החופשי - צבא העריקים מצבא סוריה. בשיחה עם אתר אל-ערביה אמרו עדי הראייה כי נשמעו בדמשק קולות ירי כבד, בעיקר ברחוב בגדאד ובכיכר תחריר. "ברחבי הבירה התפרשה כמות חסרת תקדים של חיילים סורים. בנוסף הוקמו מחסומים במקומות הרגישים ובכניסות לדמשק", הוסיפו.

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
עדי ראייה: אסד הניס את המורדים מפרברי דמשק
צבא סוריה נלחם עם המורדים ליד דמשק, 66 נהרגו
מועצת הביטחון עשויה לקרוא לנשיא סוריה להתפטר
הליגה הערבית תדרוש מאסד: העבר השלטון לסגנך


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully