וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג: הפטור מתואר ראשון ליאיר לפיד - לא תקין

פנחס וולף

30.1.2012 / 13:50

ועדת החינוך של הכנסת דנה במסלול הדוקטורט באוניברסיטת בר אילן, אליו התקבל לפיד מבלי שסיים תואר ראשון. ראש המועצה להשכלה גבוהה: "חריגה מאוד ברורה, ננקוט צעדים"

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (שני) בישיבתה בפרסומים לפיהם אוניברסיטת בר אילן אפשרה לתלמידים רבים, בהם לעיתונאי יאיר לפיד, להתקבל ללימודים למסלול דוקטורט מבלי שהיה להם תואר ראשון. הפרשה פורסמה לראשונה בעיתון הארץ, ועוררה סערה על רקע הודעתו של לפיד על כוונתו להיכנס לחיים הפוליטיים.

משה ויגדור, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, אמר בישיבה כי אוניברסיטת בר אילן חרגה מהנחיות המל"ג, ואישרה בניגוד לתקנות מסלול לימודים לתואר שני ללא צורך בתואר ראשון. לדבריו, המל"ג תתכנס מחר כדי להחליט על "אילו צעדים לנקוט נגד האוניברסיטה".

"יש פה חריגה מאוד ברורה מסטנדרטים אקדמאיים", אמר ויגדור, "אין שום אפשרות ללמוד תואר שני בלי תואר ראשון. מוסד אקדמי יכול להחמיר בתנאי קבלה - אך לא להקל בהם. מבדיקה שעשינו באוניברסיטאות בארץ, מסתבר שאין דבר כזה בשום מקום". בתום הדיון, קראה המל"ג להקפיא את המסלול המיוחד שנפתח בבר אילן לתארים מתקדמים ללא צורך בתואר ראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקבל למסלול דוקטורט ללא תואר ראשון. יאיר לפיד בכנס בדימונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סתו ארז, נציגת התאחדות הסטודנטים, אמרה כי "אנו רואים בחומרה רבה תופעה שבה קבוצה נבחרת של 20 סטודנטים התקבלו לתואר מתקדם בלי שיש להם תואר ראשון. זו פגיעה חמורה בסטודנטים שנאלצים להתמודד עם קשיים כלכליים, ואחרים וממשיכים לתארים אקדמיים מתקדמים. זה פוגע באופן ספציפי בסטודנטים בבר-אילן".

"כולם שווים, לא משנה כמה הם יפים או חכמים"

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר כי "מדובר בחריגה בוטה מהתנאים המקובלים במערכת האקדמית. לא ניתן לאוניברסיטאות להפריט את תנאי הקבלה שלהם, זו פגיעה בסטודנטים המתקשים".

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי הוא "מאוד מוקיר את אוניברסיטת בר-אילן ואת ראשיה", אך כי על המוסד האקדמי "להסיר את הכתם הזה". לדבריו, "מדובר במסלול של פרוטקציוניזם. כמו יאיר לפיד, יש עוד אלפים שהיו רוצים ללמוד תואר שני בלי תואר ראשון".

הדברים זכו לחיזוק גם מכיוונה של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) שאמרה כי "המדינה לא יכולה להפוך להיות מדינה שבה יהיו שווים יותר ושווים פחות, לא משנה כמה הם יפים או חכמים".

יאיר לפיד בפוליטיקה - עוד כותרות
מבהיר: אין סיכוי שאצטרף למפלגת קדימה
ישראל ביתנו: "לפיד יישחק עד הבחירות"
נער חרדי הודה: איימתי על לפיד בפייסבוק

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully