וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"ס ניכה שליש מעונשו של בניזרי: "אסיר למופת"

30.1.2012 / 10:12

ועדת השחרורים בשב"ס החליטה לקצר את עונשו של בניזרי, שהורשע ב-2008 בקבלת שוחד ובהפרת אמונים ונידון לארבע שנות מאסר. השר לשעבר ישתחרר מהכלא כבר בסוף חודש אפריל

השר לשעבר שלמה בניזרי, המרצה ארבע שנות מאסר בגין קבלת שוחד והפרת אמונים, הועלה הבוקר (שני) לוועדת השחרורים בשב"ס, שהחליטה לנכות שליש מתקופת מאסרו, קיצור של שנה ורבע. כפי הנראה, בהיעדר שחרור מנהלי מוקדם יותר, בניזרי צפוי להשתחרר כבר בסוף חודש אפריל הקרוב.

חוות הדעת של שב"ס, שהוגשה לוועדת השחרורים, הייתה טובה מאוד, והגדירה את בניזרי "אסיר למופת שקיבל בהכנעה את המאסר". בשב"ס ציינו לטובה את העובדה שבניזרי "למד ולימד במדרשה במהלך המאסר" והמליצו על קיצור עונשו.

סנגוריו של בניזרי, עורכי הדין אבי חימי ויהורם מלכה, הביעו סיפוק מהחלטת ועדת השחרורים. "הרב בניזרי שבע רצון מחוות הדעת שהוגשו בעניינו ומעמדת המדינה, שהסכימה לשחרורו המוקדם. בכוונתו לצאת מהכלא ולהמשיך בעשייה התורנית". עם זאת, הם אמרו כי הם מאמינים שהחמרת עונשו של בניזרי בבית המשפט העליון הייתה מעשה לא ראוי.

בניזרי נכנס לכלא. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שלמה בניזרי בכניסתו לבית הכלא/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

באפריל 2008, הורשע בניזרי בבית המשפט המחוזי בירושלים בקבלת שוחד ובהפרת אמונים, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר. הוא הורשע שקיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה, בזמן שכיהן כשר העבודה והרווחה. בתמורה, העביר בניזרי לסלע מידע שיעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי, הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז, בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע.

שופט העליון לוי: "צר לי שמי שהרביץ תורה באחרים לא הקפיד בעצמו"

מאז ספטמבר 2009, מרצה בניזרי את עונשו בכלא מעשיהו, והיה בו לדמות מרכזית באגף התורני. הוא ניהל באגף את הטקסים הדתיים, את ארוחות הערב ואת התפילות שלפני הסעודות שבת. בשל כך, לבניזרי היה תפקיד משמעותי בקליטתו בכלא של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.

אחר שערעורו של בניזרי נדחה, החמיר בית המשפט העליון את עונשו, וגזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של רבע מיליון שקלים. השופט אדמונד לוי אמר אז כי "צר לי באמת ובתמים על בניזרי, צר לי על הרב שהרביץ תורה באחרים אולם הוא עצמו לא הקפיד למלא אחר האיסור ליטול שוחד. צר לי על השר, שממעמדו הרם ורב ההשפעה הדרדר לתהום כה עמוקה, וצר לי על האדם בניזרי, בעל משפחה שבהרשעתו וענישתו כרוך סבל רב גם לבני משפחתו. ועל כל אלה ניצבת תופעה של שחיתות, ולא די במלל ובדברי כיבושין, הגיעה העת לעשות מעשה על ידי תג מחיר גבוה יותר מזה שהיה בעבר, ולהחמיר בעונשו של בניזרי".

לקריאה נוספת
ה"חונך" של קצב בכלא: השר לשעבר בניזרי
לפני שלוש שנים: הירשזון ובניזרי החלו בריצוי עונשם בכלא
גלריה: בניזרי והירשזון בכלא - כך זה נראה
בניזרי על ההחמרה בעונשו: "יום קשה לי ולמשפחתי"

לפנייה לכתבת: mor. shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully