וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה: אסד הניס את המורדים מפרברי דמשק

אחרי יומיים של קרבות עזים, צבא סוריה פתח במתקפה נגד כוחות האופוזיציה שהשתלטו על כמה מעוזים מזרחית לבירה דמשק - והצליח להבריח אותם בעזרת 2,000 טנקים ונגמ"שים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי יומיים של לחימה עזה, מסתמן שצבא סוריה הצליח לכבוש בהצלחה את המעוזים בפרברי דמשק, בהם התיישבו המורדים נגד שלטונו של הנשיא, בשאר אסד. הבוקר (שני) דיווחו עדי ראייה כי "צבא סוריה החופשית", הכוח המזוין של אנשי האופוזיציה, נסוג מאזור אל-גוטה, מזרחית לדמשק, ומכמה פרברים נוספים באזור הבירה הסורית.

אחד מדוברי המורדים אמר כי טנקים מיחידות מובחרות של הצבא מנהלים מצוד אחר אנשיו וכי חיילים מבצעים מעצרים המוניים באזור שבו התיישבו. עם זאת, הוא הבהיר, בשיחה טלפונית מטורקיה, כי צבא סוריה החופשי "עדיין פועל קרוב לדמשק".

חיילים שערקו לצבא סוריה החופשית בסקבה, סמוך לדמשק. סוריה, ינואר 2012. רויטרס
עריקים מצבא סוריה שהצטרפו לשורות המורדים בסקבה, סמוך לדמשק/רויטרס

לפי כמה דיווחים, לפחות 2,000 כלי שריון של הצבא הסורי, בהם טנקים ונגמ"שים, הגיעו בסוף השבוע לאזור דמשק כדי להדוף לחלוטין את המורדים מהאזור. במקביל, אסד ממשיך להילחם להילחם בתופעת העריקות בקרב קציניו, כדי למנוע מראית עין של אובדן שליטה.

רוסיה תסכל כל יוזמה לגנות את אסד במועצת הביטחון

לפחות 66 בני אדם נהרגו בסוריה מאז אתמול בבוקר, בקרבות התשה שמנהל צבא סוריה נגד המורדים באזור דמשק. הבירה הסורית נותרה - באופן יחסי - אחת הערים האחרונות שלא הפכו למוקד לחימה משמעותי בין הצדדים (זולת הפיגועים שהיו בה) והנשיא אסד חושש כי הקרבות יתקרבו לארמונו ולמוקדי השלטון בעיר. אתמול אף דווח כי המורדים סיכלו ניסיון להבריח מהארמון את אשתו של אסד, אסמא, ואת ילדיה. לדיווח, בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", אין אישור ממקורות נוספים.

הדיווחים על הקרבות באזור דמשק מגיעים יממה אחרי הודעת הליגה הערבית, לפיה תתכנס בדרג שרי חוץ ביום ראשון הקרוב, לדון במשבר בסוריה כמו כן ידונו ככל הנראה ביוזמה שהיא מקדמת לחילופי שלטון בסוריה, במסגרתם אסד יעביר את סמכויותיו לסגנו, פארוק א-שארע, יוזמה הנתמכת על ידי כמה מחברות מועצת הביטחון של האו"ם.

בנוסף, סגן מזכ"ל הליגה, אחמד בן חלי, אמר כי השרים הערבים ידונו ב"התפתחויות האחרונות בסוריה", בעקבות הקפאת משימתם של משלחת משקיפי הארגון למדינה. בפגישה תתקבל ככל הנראה החלטה סופית אם להפסיק סופית את משימתה של המשלחת בסוריה, תחליף מסוים – אולי - לגינוי אפשרי לאסד במועצת הביטחון של האו"ם, אותו צפויה רוסיה לסכל באמצעות הטלת וטו.


מלחמת האזרחים בסוריה - עוד כותרות
המורדים כבשו מעוזים ליד דמשק - הצבא משיב באש
מועצת הביטחון עשויה לקרוא לנשיא סוריה להתפטר
גם מדינות המפרץ מחזירות את המשקיפים מסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully