וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: היועץ יכריע אם לפתוח בחקירה פלילית

טל שלו וגלעד גרוסמן

29.1.2012 / 0:01

היועץ המשפטי וינשטיין יקיים היום ישיבה מיוחדת לגבי הליך בדיקת התלונות נגד ראש לשכת נתניהו ויחליט כיצד לנהוג בנושא. גורמים בסביבת הלשכה: "על נתניהו להתערב"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי לקיים היום (ראשון) ישיבה מיוחדת במשרד המשפטים כדי לדון בהליך הבדיקה של התלונות על הטרדה נגד ראש לשכת ראש הממשלה, נתן אשל, ולהכריע כיצד לנהוג בנושא והאם לפתוח בחקירה פלילית נגדו. על פי החשדות הנבדקות אשל נהג להטריד את ר?, עובדת בלשכתו, ולחטט במסרונים ומיילים אישיים ואף לעקוב אחריה. בתוך כך, בסוף השבוע הועבר לעיונו של היועץ סיכום ביניים של בדיקת אגף החקירות בנציבות שירות המדינה, הכולל ככל הנראה גם עדות שמיעה על צילומים אינטימיים של ר' שאשל צילם. בדיון במשרד המשפטים ישתתפו גם פרקליט המדינה, משה לדור, סגנו שי ניצן, והמשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי.

?ראש הממשלה צריך להתערב ולטפל בפרשת נתן אשל. זה משבר אמון חסר תקדים?, אמרו אמש גורמים פוליטיים המעורים בפרשת התלונות על הטרדות נגד ראש לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לפי ההערכות, הלשכה תעבור בשבועות ובחודשים הקרובים טלטלה של ממש והאווירה בה צפויה להיות קשה ורווית נקמנות. ?גם קודם לכן האווירה בלשכת ראש הממשלה היתה בלתי אפשרית?, אמר גורם בסביבת הלשכה, והסביר כי האווירה אף קשה יותר אחרי שהתברר כי מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה הלאומי יועז הנדל ובמידה מסוימת גם המזכיר הצבאי יוחנן לוקר הם שעומדים מאחורי הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. ?יחסי העבודה העכורים והחשדנות מצדו של אשל כלפי המתלוננים יוצרים אווירת עבודה קשה, ואולי אף בלתי אפשרית?, אמר גורם נוסף, "ראש ממשלה בטח לא יכול לתפקד באווירה שכזו ולקבל החלטות גורליות".

פרשת נתן אשל. שי אוקנין
סיכום ביניים של בדיקת אגף החקירות בנציבות שירות המדינה ישנה, ככל הנראה, גם עדות שמיעה על צילומים אינטימיים של ר' שאשל צילם. אשל/שי אוקנין

לצד המהומה הציבורית והתקשורתית שנוצרה סביב הפרשה, בסביבתו של נתניהו ממשיכים לנסות לשדר עסקים כרגיל. ההתייחסות הרשמית היחידה של נתניהו לפרשה הייתה לפני מספר ימים בישיבת הצוות של הלשכה, בה השתתפו אשל, האוזר הנדל ולוקר, אז אמר כי ?יש בדיקה ואנחנו נמתין בסבלנות לסיומה?.

מהירות ורצינות בדיקת הטענות על ידי נציבות שירות המדינה היא שתקבע את המשך ההתייחסות של ראש הממשלה לפרשה, מעריכים גורמים פוליטיים. ?אם יתברר שאכן יש בדברים היבט פלילי, לא תהיה לראש הממשלה ברירה אלא לשחרר את אשל. אבל אם זה יהיה בתחום האפור, נתניהו יעשה כל מאמץ להחזיק אותו קרוב. "אשל הוא הנאמן המרכזי של נתניהו ורעייתו, זה סוד כוחו?, אמר גורם פוליטי ואף הוסיף כי ?הם לא יסלחו למי שאחראי לבלגן הזה?.

על פי המידע שפורסם עד כה, הטענה היא שאשל חיטט בטלפון הנייד ובדואר האלקטרוני של ר?, עקב אחריה בשעות העבודה ואף צילם אותה. שלשום דווח בערוץ 2 כי באחת מהעדויות תואר גם אירוע שעשוי להיות בבחינת הטרדה מינית ומעשה מגונה וגורמים נוספים בלשכה אף אמרו בימים האחרונים כי פרטים נוספים שיתפרסמו בפרשה יחשפו כי מדובר במעשים שגובלים בהטרדה מינית. יחד עם זאת, ר' עצמה, המיוצגת על ידי עורכי הדין יצחק בם והראל ארנון, אינה מעוניינת להתלונן עדיין, אך בימים הקרובים תזומן לעדות באגף החקירות בנציבות שירות המדינה, וגם אם לא תרצה להתלונן פורמלית, תהיה מחויבת להעיד. גם אשל עצמו יזומן בימים הקרובים למתן עדות, זאת בשעה שמקורביו ממשיכים להכחיש הטענות. לצד זאת, גם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ועובדים נוספים בלשכה יגיעו להעיד בנציבות בימים הקרובים.

בימים האחרונים נמתחה ביקורת על משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, שמיהרו להוציא הודעה המגמדת את היקף הפרשה מבלי שגבו את עדותם של אשל ור' עצמם, והמתינו כחודש וחצי להתחלת הבדיקה בנושא, בעוד המעידים עצמם נחשבים להגונים ביותר. ?היועץ המשפטי לממשלה הטעה את הציבור?, האשים גורם המעורה בפרשה, ?איך משרד המשפטים הוציא הודעה שמדגישה כי טרם נמצא ביסוס מידע לתלונות בעוד מתברר כי הפנייה התקבלה משני אנשים מרכזיים כל כך בלשכת ראש הממשלה, הנחשבים לישרים והגונים? איך יכול להיות שמשרד המשפטים מזדרז להדגיש כי אין עדיין ביסוס ממשי למידע מבלי ששוחח עם אף אחד מנשואי החקירה??. ואילו במשרד המשפטים דחו הטענות ואמרו כי התגובה שפורסמה שיקפה במדויק את מצב הדברים.

עוד באותו נושא:
"החשדות נגד נתן אשל: הטריד מינית את ר' וביצע מעשה מגונה"
נתניהו על פרשת אשל: "להמתין לסיום הבדיקה"
פרשת נתן אשל: מדוע חזר בו משרד המשפטים?
"שלושה מבכירי לשכת נתניהו התלוננו על אשל"

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully