וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש בטקס יום השואה: "עדיין פוגעים במיעוטים"

נשיאת העליון השתתפה בטקס יום השואה הבינלאומי בתל-יצחק. "הפגיעה במיעוטים היא עדיין חלק מהמציאות בה אנו חיים", אמרה. שגריר ארה"ב: לא עוד רצח עם - של יהודים או כל עם

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, השתתפה היום (שישי) בטקס המרכזי הרשמי לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שהתקיים במכון "משואה" ללימודי השואה. בטקס שהתקיים בקיבוץ תל יצחק, נכחו גם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ונציג האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי.

"אין ספק שהמשמעות האמיתית של השואה לא צריכה להישאר בגבולות החוויה הפרטית של משפחה יהודית כלשהי. ישנה חשיבות מיוחדת בהפקת הלקחים בקהילה הבינלאומית", ציינה הנשיאה ביניש. "השאלה שמטרידה את כולנו היא האם הלקחים הללו באמת הופקו. אנחנו לא יכולים להגיד שפגיעה בחלש או במיעוטים בחברה אינה חלק מהמציאות בה אנו חיים. אנחנו לא יכולים להכחיש שהאנטישמיות עדיין חיה ובועטת".

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש במהלך יום עיון בנושא: "בגין והפרלמנטריזם הישראלי" במלאת 19 שנים לפטירתו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, מרץ 2011. עומר מירון
"האנטישמיות עדיין חיה ובועטת". הנשיאה ביניש/עומר מירון

בדברים שנשאה ביניש, הזכירה את קרובי משפחתה שהספיקו לשלוח לה מכתב ברכה, בטרם נרצחו בידי הנאצים. "רק בשנה שעברה היה לי האומץ לבקר בפולין בפעם הראשונה, ולהתעמת עם ההיסטוריה שלנו, בביקור אמוציונלי מאוד", חשפה. נשיאת בית המשפט העליון גם כיוונה ביקורת ברורה לעבר האו"ם, כשאמרה כי "האו"ם הקדיש את ה-27 בינואר כיום הבינלאומי לזכר השואה, רק בשנת 2005 - 60 שנים לאחר שהעולם נחשף לזוועה שהתרחשה במחנות המוות באושוויץ".

השגריר האמריקאי בישראל, דן שפירו, אמר כי "על כולנו האחריות לזכור ולכבד את ניצולי השואה וקורבנותיה, וללמוד את הלקח החשוב ביותר - לא עוד רצח עם, של העם היהודי או של כל עם אחר". שפירו התייחס לשפיכות הדמים הקיימת בימינו, ואמר כי "העולם ממשיך להיות עד לרצח המוני, מיליונים ברחבי העולם נפלו קורבן לרצח עם, ואנו הנושאים באחריות לפעול נגד הגזענות". נציג האו"ם למזרת התיכון, רוברט סרי, הוסיף כי על האומות המאוחדות מוטלת האחריות ללמוד את לקחי השואה כדי למנוע מקרים נוספים של רצח עם בעתיד.

לקריאה נוספת
50 שנה למשפט אייכמן: התובע זוכר כל רגע
המסמכים יחשפו: מה עבר על אביו של פרס באושוויץ?
כשהאנטישמיות בשיא, האם אפשר למנוע שואה שנייה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully