וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בישראל: תקיפה באירן לא תגרור התלקחות באזור

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", הערכות של המודיעין הישראלי המגובות במחקרים, קובעות כי תקיפת מתקני הגרעין באירן לא תגרום לתגובת שרשרת. "נתניהו וברק אימצו את ההערכות"

גורמי מודיעין בישראל סבורים כי תקיפה ישראלית באירן לא תגרור התלקחות במזרח התיכון, כך דווח היום (שישי) בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, בהערכות של המודיעין הישראלי המגובות במחקרים אקדמיים, נקבע כי מתקפה על מתקני הגרעין של אירן לא תצית עימות אזורי, לא תגרום לשרשרת של פיגועי טרור בעולם ואפילו לא תעלה את מחירי הנפט לשיא. בהערכות, שלפי הדיווח אומצו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, נקבע עוד שחלק מאיומי הגמול של טהרן על ישראל, הם בבחינת בלוף.

עוד נמסר בדיווח כי ההערכות בנוגע לסוגיה האירנית מהוות נדבך מרכזי בשיקולים של ישראל האם לתקוף את מתקני הגרעין או לחילופין לשכנע את ארצות הברית לבצע את המשימה.

בשיחות שקיים העיתון עם שמונה גורמים בכירים במערכת הביטחון של ישראל, הועלתה הסברה כי ישראל עשויה להמתין כמה חודשים, כדי לאפשר לסנקציות שמוטלות על אירן להביא לתוצאות. עם זאת, הגורמים חזרו והדגישו כי האופציה הצבאית עדיין נחשבת לסבירה. לפי הדיווח, התרחישים בנוגע ליום שאחרי מתקפה צבאית באירן, נחשבים בעיני מערכת הביטחון לפחות גרועים לעומת התרחיש הקובע שאירן מחזיקה בנשק גרעיני.

אחד מהגורמים הבכירים שהתראיין ל"ניו יורק טיימס" אמר כי "יש לקחת כל תרחיש של עימות ומתקפה של אירן וגרורותיה ואז לשאול 'איך זה ייראה אם היה בידיהם נשק גרעיני?' כמעט בכל תרחיש, המצב נראה גרוע הרבה יותר".

בתוך כך, ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, התייחס אף הוא הלילה לסוגיה האירנית. בראיון לשבועון "נשיונל ג'ורנל" אמר הגנרל דמפסי כי ארצות הברית עוסקת כרגע בהטלת סנקציות כלכליות ודיפלומטיות שילחצו על אירן ויגרמו לה להפסיק את תכנית הגרעין. לדבריו, הסנקציות אכן מתחילות להשפיע ופעולה צבאית בשלב זה "תקדים את זמנה".

עוד בנושא:
גבי אשכנזי: "לפעול נגד אירן מתחת למכ"ם"
דו"ח בארה"ב: אירן לא תפתח נשק גרעיני ב-2012
נתניהו: אפעל מול סין והודו כדי ללחוץ על אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully