וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נתן אשל: מדוע חזר בו משרד המשפטים?

ר' סיפרה על ההטרדה לראש מערך ההסברה ששיתף בכירים נוספים במידע. אלה פנו ליועץ המשפטי וזה הורה לפתוח בחקירה. אז מדוע מיהר משרד המשפטים להודיע כי חקירה שכזו לא נפתחה?

פרשת הטרדתה לכאורה של עובדת לשכת ראש הממשלה ר' בידי בכיר הלשכה נתן אשל, הצליחה להסעיר את הרוחות במקום, אולם נראה כי דווקא משרד המשפטים לא ייחס לה חשיבות של ממש. עם חשיפת הפרשה בגלי צה"ל לפני מספר ימים, מסרו במשרד המשפטים כי "אנו מאשרים שבעקבות מידע שהגיע למשרדנו, הורה היועץ המשפטי לממשלה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לקיים בדיקה ראשונית של אמינות מידע זה. בשלב זה לא נמצא ביסוס ממשי למידע ולא נפתחה חקירה".

ר' מלשכת נתניה. ספק 500
ר' וראש הממשלה בנימין נתניהו/ספק 500

עם זאת, לאחר הסיקור הרחב שקיבלה הפרשה בתקשורת, מסר אתמול דובר משרד המשפטים, משה כהן, כי "הבדיקה הראשונית עליה הורה היועץ, בעניינו של נתן אשל, טרם נשלמה, ונעשית בליווי ובעדכון של משרדנו".

הפרשה החלה להתגלגל כאשר ר', עובדת במשרד, סיפרה לראש מערך ההסברה בלשכה יועז הנדל כי אשל עקב אחריה, חיטט במסרונים שהיו בטלפון הסלולרי האישי שלה, ואף צילם תמונות שלה בטלפון הסלולרי שלו. הנדל סיפר למזכיר הממשלה צבי האוזר, וככל הנראה גם למזכיר הצבאי, אלוף יוחנן לוקר. הבכירים חשו מחויבים מתוקף תפקידם לעדכן את הגורמים המקצועיים במידע, ובעצה עם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, הוחלט שלא לערב את ראש הממשלה בפרשה כדי להימנע ממצב בו הוא עשוי להיקלע לניגוד עניינים.

במקום זאת, פנו השלושה ישירות ליועץ המשפטי לממשלה עורך הדין יהודה וינשטיין. יצויין כי על פי כללי האתיקה של עובדי המדינה, חלה חובה מפורשת לדווח על אמירות או מעשים שיש חשד כי מהווים עבירת משמעת או עבירה פלילית. כך גם נמסר אתמול ממשרד המשפטים, שהבהיר כי "מצופה היה ממי שהמידע הגיע לידיו במסגרת תפקידו להעבירו לידיעתם ולבדיקתם של הגורמים המוסמכים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ר' עצמה בחרה בינתיים שלא להתלונן, אך בימים הקרובים היא צפויה להגיע לעדות באגף החקירות של נציבות שירות המדינה, כמו גם אשל עצמו. מי שמנהל את החקירה הוא ראש אגף החקירות בנציבות שירות המדינה, זאת לאחר שהנציב, משה דיין, העדיף לפסול עצמו מעיסוק בנושא בעקבות טענות לניגוד עניניים עקב היותו של אשל האחראי למינויו.

עוד בנושא
"שלושה מבכירי לשכת נתניהו התלוננו על אשל"
נציב שירות המדינה ימודר מחקירת נתן אשל
הדיווח הראשוני: "בכיר בלשכת נתניהו הטריד עובדת ועקב אחריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully