וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלושה מבכירי לשכת נתניהו התלוננו על אשל"

טל שלו

26.1.2012 / 0:10

גורמים הבקיאים בפרשה טוענים שמזכיר הממשלה האוזר, הדובר הנדל והמזכיר הצבאי לוקר הם שהתלוננו נגד מנהל לשכת נתניהו, בחשד שהטריד עובדת. לוקר הכחיש, וכך גם בלשכת רה"מ

פרשת ההטרדה, לכאורה, בלשכת ראש הממשלה מקבלת אמש (רביעי) תפנית שעשויה להצביע על תככים של ממש בסביבתו הקרובה של בנימין נתניהו, ועל התגייסותם של שלושה בכירים נגד בכיר נוסף.

אתמול הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בבדיקה באגף המשמעת בשירות נציבות המדינה לבירור התלונת שנקשרה בשמה של העובדת, לאחר שהתקבל מידע לפיו אשל נהג להטריד אותה בקביעות. גורמים בלשכת ראש הממשלה ביקשו להבהיר אתמול כי לא מדובר בתלונה שהוגשה אלא ב"בדיקת רכילות בלבד".

הערב, טוענים גורמים הבקיאים בפרשה כי התלונה הוגשה - ככל הנראה בנפרד - על ידי שלושה מהבכירים ביותר בסביבתו של נתניהו: מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר. לטענת הגורמים, השלושה שמעו על כך שאשל נהג להטריד את העובדת, והרגישו חובה לעדכן את הגורמים המשפטיים במתרחש.

מקורביו של המזכיר הצבאי לוקר אמרו כי אין לו קשר לתלונה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה. מזכיר הממשלה האוזר והדובר הנדל לא הגיבו לטענות כי היו מעורבים בהגשת התלונה. גם בלשכת ראש הממשלה לא מגיבים לדיווח.

מנגד, גורם המעורה במתרחש בלשכת נתניהו, אמר כי מדובר ב"חציית מדרגה מבחינת הקרבות הפנימיים" במשרד. לדבריו, הטענות מצביעות על "בעיה מהותית ביחסי העבודה בקרב האנשים שעובדים בלשכה".

מידן עדכן את נתניהו: הושלמו פרטי העסקה. שי מכלוף, לשכת העיתונות הממשלתית
המזכיר הצבאי יוחנן לוקר, במרכז, עם נתניהו ודוד מידן/לשכת העיתונות הממשלתית, שי מכלוף

גורמים המעורים בפרשה ידעו לספר כי לפני כחודשיים טסו הנדל והעובדת ר' לארצות הברית לנסיעת עבודה, במהלכה סיפרה ר' להנדל על השתלשלות האירועים עם אשל. כאשר שבו לארץ, שיתף הנדל את האוזר בדברים, והשניים, מהבכירים בלשכת ראש הממשלה והנחשבים לישרים והגונים ביותר, עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין, מצידו, הנחה את האוזר והנדל שלא לעדכן את ראש הממשלה בהתרחשויות, כדי להרחיקו מהחקירה ולא ליצור חשש לשיבוש חקירה.

ר' ואשל, השוהה בחופשה פרטית בים המלח, טרם תושאלו בבדיקת אגף החקירות בנציבות שירות המדינה ולא הגיעו אתמול למשרד ראש הממשלה. אתמול, לפני שפורסמו שמות הבכירים המעורבים בפרשה, האשימו מקורבי אשל כי הטענות נגועות בשיקולים ?אינטרסנטיים? ורמזו לתככים בלשכת ראש הממשלה; כמו כן, גורמים בסביבתו הביעו ביטחון כי הבדיקה בנציבות שירות המדינה תסתיים ללא תוצאות כלשהן.

נציב שירות המדינה לא יחקור את אשל

לפי התלונה שהוגשה, נטען כי אשל עקב אחרי העובדת בתום שעות העבודה, חיטט בהודעות הטקסט בטלפון הנייד שלה וקרא הודעות בתיבת הדואר האלקטרוני שלה.

דובר משרד המשפטים, משה כהן, מסר כי אין בכוונת המשרד לחשוף את הדרך שבה הגיע לידי היועץ המשפטי לממשלה "מידע העוסק בחשדות הנבדקים בלשכת רה"מ. נבקש להבהיר, כי בנסיבות דנן, מצופה היה ממי שהמידע הגיע לידיו במסגרת תפקידו, להעבירו לידיעת ולבדיקת הגורמים המוסמכים, כדי לבדוק אם יש בו ממש. הבדיקה הראשונית עליה הורה היועץ, בעניינו של נתן אשל, טרם נשלמה, ונעשית בליווי ובעדכון של משרדנו".

הבוקר פנתה תנועת אומ"ץ למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בבקשה להשעות את אשל מתפקידו עד לסיום הבדיקה בתלונה. "הזדרזות משרד ראש הממשלה להכריז על הפרשה כ'רכילות' הנה מוקדמת מדי", נכתב בפנייה שנשלחה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולנציבות שירות המדינה, "לאור העובדה שעובדת המשרד שהוטרדה על פי החשד על ידי אשל, לא נחקרה עדיין ולא מסרה את גרסתה".

כמו כן, באומ"ץ התריעו כי העובדה שאשל היה מעורב במינויו של הנציב, משה דיין, מעלה חשש לניגוד עניינים בחקירתו האפשרית. הם ביקשו לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי למנוע ניגוד אינטרסים במהלך הבדיקה.


עוד על פרשת ההטרדה בלשכת נתניהו
נציב שירות המדינה ימודר מחקירת נתן אשל
העובדת, ר', טוענת: הבכיר הטריד ועקב אחריי

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully