וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא מופעל עליי לחץ במינוי מפקד חיל האוויר

23.1.2012 / 19:58

הרמטכ"ל דחה את ההאשמות לפיהן גורמים בקרבת ראש הממשלה מפעילים עליו לחץ למנות את מזכירו הצבאי של נתניהו, יוחנן לוקר, למפקד החיל הבא. "מעולם לא דיברו איתי בנושא"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, דחה הערב (שני) את ההאשמות על כך שמופעלים עליו לחצים למנות את מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר, למפקד חיל האוויר הבא. "אני חייב להתוודות בפורום הזה: מעולם לא דיברו איתי על העניין הזה. מעולם לא לחצו אותי בדברים האלה. סך הכל אני עושה את המינויים האלה כפי אני חושב שאני צריך לעשות אותם. ואני זוכה לשיתוף פעולה גדול. כך היה כל הזמן כך גם קורה במקרה הזה", אמר גנץ בתגובה לפרסומים בעניין במהלך טקס הענקת דרגות לאיתי וירוב ולגדי אגמון שהועלו לדרגת תת אלוף.

מינויו של מפקד חיל האוויר הבא עומד בימים אלו לפתחו של הרמטכ"ל גנץ, היות ומפקד החיל הנוכחי, אלוף עידו נחושתן, צפוי לסיים את תפקידו בחודש אפריל. שני המועמדים המובילים לתפקיד הם ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אשל, ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר. כמו כן הוזכר שמו של ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף נמרוד שפר.

האלוף אשל הוא בעל העבר העשיר ביותר, ולאור זאת הפך באופן טבעי למועמד הבולט לתפקיד, אך יחד עם זאת גורמים במערכת הביטחון העריכו כי בשל קרבתו של האלוף לוקר לראש הממשלה ולאור השבחים שהוא קוצר בשל תפקודו בשנה האחרונה - סיכוייו גדלים. לצד זאת העריכו הגורמים כי בשל כך מופעלים על הרמטכ"ל גנץ לחצים למנות את לוקר לתפקיד. גורם ביטחוני אמר בשיחות סגורות כי לאלוף אשל ניסיון רב הרבה יותר, ואף טען כי "הניסיון להשוות אותו כעת למעמדו של יוחנן לוקר היא סוג של פגיעה בתפקיד ובחשיבותו".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מדובר בטענה שקרית. ראש הממשלה אינו מעורב במינויים בצה"ל".

עוד באותו נושא:
יוחנן לוקר מונה למזכירו הצבאי של ראש הממשלה
תא"ל אמיר אשל מונה לראש אגף התכנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully