וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים פרקליטי מחוז: התובעת של קצב תקודם?

גלעד גרוסמן

22.1.2012 / 9:08

היום ייבחרו מחליפים לפרקליטי מחוזות המרכז וירושלים. המועמדים הבולטים: התובעת במשפט קצב, רונית עמיאל, והמשנה לתפקידים מיוחדים שי ניצן, הזכור מעימותיו עם גורמי ימין

ועדת המכרזים של שירות המדינה תתכנס היום (ראשון) כדי לבחור מחליפים לשני פרקליטי מחוז שמסיימים את תפקידם – פרקליטת מחוז מרכז, רחל שיבר, ופרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל. שניים מהשמות הבולטים שמתמודדים על התפקידים הם סגניתה של הפרקליטה הנוכחית שהייתה התובעת במשפט קצב, עו"ד רונית עמיאל, והמשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן.

על תפקיד פרקליט מחוז המרכז מתמודדים מלבד עמיאל עוד שלושה פרקליטים בולטים: עו"ד אורלי בן-ארי, שהייתה התובעת בשורה ארוכה של תיקים פליליים, בהם תיק הרצח של אסף שטריימן; נח בונה, מנהל מחלקת הערעורים בפרקליטות המחוז ומי שהיה התובע במשפטם של האחים אוחנה; ורקפת מוהר, גם היא מנהלת מחלקה, ומי שהייתה התובעת במשפטו של חנן גולדבלט.

כל ארבעת המועמדים זכו לשבחים בתוך פרקליטות המחוז, אולם ההערכות הן שהמועמדת המובילה, והכמעט בטוחה, היא עמיאל, שנחשבת למועמדת המועדפת על פרקליט המדינה משה לדור. תומכיה מספרים כי מדובר במשפטנית מעולה ומציינים גם את יכולת הניהול שלה. עם זאת, בפרקליטות מבהירים שטרם הוחלט דבר, ומציינים את בן-ארי כמתמודדת העיקרית מולה, בין היתר בזכות התמיכה הרחבה לה היא זוכה בקרב עורכי דין מחוץ לפרקליטות.

עורך דין שעבד בעבר בפרקליטות מסביר כי ההבדל העיקרי בינן נעוץ בתדירות הופעותיהן בבית המשפט: עמיאל מיעטה בשנים האחרונות להופיע בתיקים, אולם הייתה התובעת במספר תיקים בולטים, בעוד בן-ארי המשיכה להופיע בתדירות גבוהה יחסית בבית המשפט. "עמיאל היא כמו מכונית מירוץ שמוציאים אותה רק לנסיעות מיוחדות", הוא אומר, "ואילו בן-ארי היא כמו רכב שטח שנוסע בלי הפסקה".

ניצן ואברבנאל יחליפו תפקידים?

אשר לתפקיד השני שמתפנה, פרקליט מחוז ירושלים, כאן השם הבולט בין המועמדים לרשת את אלי אברבנאל הוא שי ניצן, המסיים כעת את הקדנציה שלו כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. יותר מכל, זכור ניצן כמי שבמהלך תפקידו התעמת לא פעם עם גורמי ימין, בין היתר על רקע החלטותיו לפתוח בחקירות נגד רבנים ופעילי ימין, וקרה אף שנזקק לאבטחה. הוא נחשב לפרקליט מצטיין, וזוכה להערכה מקיר לקיר הן בפרקליטות והן בקרב עורכי דין פרטיים. עם זאת, בשמונה השנים האחרונות שבהן היה אחראי על אכיפת החוק בשטחים, התמקד ניצן בעיקר בעבירות הסתה, והרבה פחות בשאר התחומים הפליליים.

מול ניצן מתמודדות שתי בכירות בפרקליטות מחוז ירושלים: נורית ליטמן, המשמשת כסגניתו של אברבנאל והייתה התובעת במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי; ונורית בלובשטיין, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז ירושלים. גם הן זוכות להערכה, וגם העובדה שהן באות מתוך פרקליטות המחוז עשויה לסייע להן בהתמודדות.

בעוד ניצן מועמד לרשת את אברבנאל כפרקליט המחוז, שמו של אברבנאל הוזכר כמועמד מוביל לרשת את ניצן בתפקידו. גם אברבנאל, שהחליף בתפקידו הנוכחי את לדור, זוכה להערכה רבה. במהלך כהונתו התמודד עם שורה של תיקים בולטים - ובראשם תיק קצב, שבסופו של יום הועבר למחוז אחר (נקודה שאינה נזקפת לזכותו). גם במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הוא נוטל חלק פעיל ביותר.

עוד על המועמדים:
התובעת במשפט קצב: "התמודד כשעל גבו חטוטרת"
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully