וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים השתלטו על עיר ליד דמשק - ונסוגו

על פי הדיווח, לאחר קרבות קשים עם כוחות הביטחון הצליחו עריקים מצבא סוריה להשתלט על כל המחוזות בעיר דומא המרוחקת כ-20 קילומטרים מהבירה. מאוחר יותר דווח כי נסוגו

עריקים מצבא סוריה הצליחו להשתלט על העיר דומא המרוחקת כ-20 קילומטרים מהבירה דמשק – כך דיווח אמש (שבת) ארגון זכויות האדם הסורי. על פי הדיווח, ההשתלטות אירעה בתום קרב קשה בין כוחות המורדים והצבא. מאוחר יותר, עדכנו פעילי זכויות אדם במדינה כי המורדים נסוגו מעמדותיהם לעבר מקום מסתור.

"קבוצה של עריקים השתלטו על כל המחוזות בעיר דומא, ליד דמשק, בתום קרבות קשים עם כוחות הביטחון", אמר מוקדם יותר ראש הארגון ראמי עבד אל-רחמן לסוכנות הידיעות. בדומא מתגוררים מעל 100 אלף תושבים, והיא מהווה מוקד הפגנות נגד שלטון הנשיא בשאר אסד, מאז החלה ההתקוממות לפני 10 חודשים.

פעיל מקומי דיווח לרויטרס מהעיר הנצורה. "אף אחד לא יכול להיכנס לדומא כרגע" אמר הפעיל, "זו הפעם הראשונה שהמורדים עושים משהו יותר מתקיפות 'פגע-וברח'. הלילה הם החלו להקים מחסומים בכבישים, ובכל כמה דקות אני שומע יריות ופיצוצים".

לראשונה: עיר בסוריה נכבשה בידי המורדים. רויטרס
העיר השנייה שנפלה בידי המורדים/רויטרס

מדובר בכיבוש השני של עיר על ידי כוחות המורדים. ביום חמישי השלים "הצבא הסורי החופשי" - מחתרת המורדים המורכבת מעריקים מצבא סוריה - את השתלטותו על העיר זבדאני שליד הבירה דמשק והבריח ממנה את חיילי הצבא - כך טענו פעילי אופוזיציה סורים ועדי ראייה במקום. לדברי הפעילים, חיילי המחתרת הצליחו לסלק את הצבא מהעיר במסגרת הסכם להפסקת אש שנחתם בשבוע שעבר. ואולם, הטנקים עדיין מוצבים במבואות העיר. "הצבא הסורי החופשי היכה קשות את הצבא הסורי והסב לו אבידות קשות", קבע קצין סורי שערק בראיון לרשת "אל-ג'זירה".

פעיל האופוזיציה הסורי כמאל לובאני סיפר כי כוחות הצבא הכפופים למשטרו של הנשיא בשאר אסד הסכימו להפסקת אש שבמסגרתה יסוגו מזבדאני, הנמצאת 30 ק"מ ממערב לדמשק, בואכה גבול לבנון. "הטנקים הפסיקו להפגיז את העיר", אמר לסוכנות רויטרס. "האימאמים במסגדים הודיעו לתושבי העיר על ההסכם שהושג ברמקולים של המסגדים. ההתנגדות החזקה שלנו והעריקות הרבות בצבא סוריה אילצו את המשטר לנהל עימנו משא ומתן. נראה לאן יוביל הסכם הפסקת האש". לדבריו, בעקבות נסיגת הצבא, החלה להגיע לעיר גם אספקה חדשה של מזון ומצרכים בסיסיים, לאחר זמן רב תחת מצור.

התקוממות בסוריה:
גורם ערבי: לא מתערבים בסוריה מחשש שתתקוף בישראל
ארה"ב מאיימת על אסד: "נסגור את השגרירות בדמשק"
סוריה: שעות לפני דו"ח הליגה - 15 מפגינים נהרגו

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully