וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני החלטה על כתב אישום: שימוע נוסף לליברמן

גלעד גרוסמן

18.1.2012 / 18:01

שר החוץ, המואשם בשורה של עבירות, זומן לישיבת שימוע שהייתה אמורה להיות האחרונה בעניינו, אך מכיוון שפרקליטיו לא סיימו להשמיע את טענותיהם - תתקיים ישיבת שימוע נוספת

ישיבת השימוע השנייה שנערכה לשר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הסתיימה לפנות ערב (רביעי) בעוד פרקליטיו לא סיימו להציג טענותיהם מפאת קוצר הזמן, ולכן תתקיים ישיבת שימוע נוספת. ליברמן, המואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד, יזומן לישיבת שימוע נוספת שרק מספר שבועות לאחריה תקבל הפרקליטות החלטה סופית בנוגע להגשת כתב האישום נגדו.

בפגישה שהתקיימה היום ניסו פרקליטיו של ליברמן לשכנע את בכירי הפרקליטות, בהם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות, כי אין זיקה בין ליברמן לבין החברות השונות המוזכרות בכתב האישום. לטענת הפרקליטות, ליברמן פעל בניגוד לנהלים כאשר החברות, המוזכרות בכתב האישום, היו בשליטתו של ליברמן ודרכן זרמו אליו מיליוני שקלים בתקופה שהיה ח"כ ושר.

בין השאר, התמקדו עורכי הדין גם בחברה שנרשמה על שם בתו של ליברמן, מיכל, החשודה אף היא בפרשה, והפרקליטות אף מגדירה אותה כאשת קשר עבור אביה. עורכי דינו של ליברמן, עו"ד ירון קוסטליץ, עו"ד עודד גזית, עו"ד גיורא אדרת ועו"ד נתי שמחוני האזינו לטענות.

על פי החשדות נגד ליברמן, בין השנים 2001-2008, בתקופה בה כיהן כחבר כנסת וכשר התשתיות הלאומיות, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו, בהן גם חברה שהייתה רשומה תחת שמה של בתו מיכל. כספים אלה, לטענת הפרקליטות, הגיעו לכיסו של ליברמן, למרות שבהיותו נבחר ציבור נאסר עליו לקבל כספים. ההחלטה להגיש נגד ליברמן כתב אישום התקבלה באפריל האחרון, בעקבות שורה ארוכה של התייעצויות בצמרת הפרקליטות, בסופן הוחלט שלא להאשים את ליברמן בקבלת שוחד.

עוד באותו נושא:
לקראת כתב אישום? היום השימוע בתיק של ליברמן
טיוטת האישום: ליברמן הרוויח מיליונים מחברות קש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully