וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: החלטה על פעולה צבאית באירן רחוקה מאוד

כמו כן ניסה להרגיע את השמועות על תקיפה ואמר כי האירנים לא נוקטים בפעולות מיוחדות המעידות על כך "שאכן הזמן אזל", והוסיף: הרמטכ"ל האמריקאי לא מגיע כדי להפעיל לחץ

אירן לא נוקטת בפעולות יוצאות דופן בעת הנוכחית שעשויות להוות "הוכחה ניצחת שאכן הזמן אזל" ויש לנקוט בפעולה אחת מלבד הסנקציות, כך אמר הבוקר (רביעי) שר הביטחון, אהוד ברק, בראיון לגלי צה"ל. בכך ניסה ברק להרגיע את חרושת השמועות לגבי תקיפה ישראלית אפשרית באירן. לדבריו, ברור שאירן ממשיכה בתכנית הגרעין, אך יחד עם זאת ציין כי על מנת שיהיה בידיה נשק אפקטיבי, המשטר יצטרך לפרק ולהתנער ממשטר הפיקוח ולהפסיק להיענות לביקורת של סבא"א, ולא נראה שהם עושים זאת בשלב זה.

לצד זאת התייחס שר הביטחון ליחסי ישראל וארצות הברית על רקע שאלת הגרעין האירני. לדבריו, ביקורו הקרב של הרמטכ"ל האמריקאי, הגנרל מרטין דמפסי, בארץ לא נועד כדי להפעיל לחץ על ישראל שלא תתקוף באירן. ברק נשאל האם יש על ישראל לחץ אמריקאי לא לפעול צבאית באירן והשיב כי השיח מול ארה"ב מתקיים בתוך מסגרת של כבוד הדדי. לדבריו, אנחנו מכבדים מאוד את הגיבוי חסר התקדים של ממשל ארה"ב למערכת הביטחון, הפועל יותר מבעבר גם בתחום הדיפלומטיה, גם בתחום הסנקציות וגם בהכנה הדדית לאפשרויות אחרות. אך יחד עם זאת אמר ברק כי החלטה מסוג זה בנושא אירן היא רחוקה מאוד.

אולם בנוסף להרגעת הרוחות בנושא ולתמונה התקינה ביחסים מול ארה"ב, ציין ברק כי "אני לא חושב שיש לנו סוד. ממשלת ישראל אחראית לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. אנחנו בסוף נותנים את הדין וחשבון ואין לנו את הלוקסוס לגלגל את ההחלטות הנוגעות אלינו למדינות אחרות". לגבי אפקטיביות הסנקציות הכלכליות על אירן אמר שר הביטחון כי "הסנקציות הן יותר חזקות מבעבר", והוסיף כי "אין ספק שרואים את השפעתן בתוך אירן" ויש במדינה מצוקה גדולה יותר משהייתה.

באשר לשאלת ביטול התרגיל האווירי המשותף לצבא ארה"ב ולצה"ל אמר ברק כי התרגיל רק נדחה במספר חודשים ולא בוטל ברגע האחרון כפי שהיה נראה. לדבריו, הוא בקשר מזה מספר שבועות עם שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, בנושא, "היו שיקולים שונים והגענו למסקנה שנכון יותר להעביר את התרגיל לחצי השני של השנה". כמו כן הוסיף כי "הצורך הזה הגיע ממני יותר מאשר מפנטה" והדבר יאפשר להכנות לתרגיל להיות מקיפות יותר. ברק דחה את הטענות כי הסיבה היא מתוך חשש שהתרגיל יתפרש כאיום על אירן.

עוד באותו נושא:
"נתניהו חשש שהתרגיל יתפרש כאיום על אירן"
מחזיק "התיק האירני": לא נותר זמן רב לסנקציות
גורם ביטחוני: "התרגיל עם ארה"ב בוטל - ולא בגלל התקציב"
ברק: ארה"ב ערוכה מבעבר ל"אפשרות אחרת" באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully