וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאמן תומך במתן חנינה לשוטר שהרג פורץ רכב"

במהלך אירוע הצדעה למשטרה בתל אביב, חשף השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' כי שר המשפטים המליץ לנשיא פרס לחון את השוטר לשעבר שחר מזרחי, שהורשע בהריגת מחמוד גנאים

שר המשפטים יעקב נאמן תומך במתן חנינה לשוטר לשעבר שחר מזרחי, המרצה 30 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהריגת פורץ רכב בשנת 2006. כך גילה אמש (שלישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'.

במהלך אירוע הצדעה למשטרה שנערך בהיכל נוקיה בתל אביב במעמד המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו ובכירים נוספים במשטרה, אמר השר אהרונוביץ' כי "התבשרתי ששר המשפטים נאמן קיבל את המלצתי למתן חנינה לשוטר שחר מזרחי. המלצת שר המשפטים הועברה הערב לנשיא המדינה. זאת ההזדמנות שלי להגיד שאני מגבה כל שוטר ושוטר במשטרת ישראל".

במשרד המשפטים אמרו כי השר נאמן תומך בהמתקת עונשו של מזרחי. ממשרדו של נאמן נמסר כי "השר העביר המלצה לנשיא המדינה שמעון פרס לקצר את עונשו של מזרחי וזאת בעקבות המלצת הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים". חוות דעתו של נאמן התקבלה במחלקת החנינות בבית הנשיא, והיא תיבחן בימים הקרובים.

השוטר לשעבר שהורשע בגין הריגת הפורץ מחמוד גנאים, החל לרצות את עונשו בכלא גלבוע לפני כשנה וחצי. בתחילה נידון מזרחי ל-15 חודשי מאסר, אך לאחר שהפרקליטות ערערה על קולת עונשו, הוחלט להכפיל את תקופת מאסרו. לפני כניסתו לכלא, התפטר מזרחי משירותו במשטרה. ביום שבו נכנס מזרחי לכלא, פנתה משפחתו של גנאים לנשיא פרס ולשר המשפטים נאמן, בדרישה שלא לחון אותו.

שבועיים לפני כניסתו לכלא, הגיש מזרחי בקשת חנינה רשמית לנשיא המדינה פרס. מנהלת מחלקת חנינות בית הנשיא, עו"ד אודית קורינלדי-סירקיס, העבירה אז את הפנייה על פי הנוהל הרגיל לידי מחלקת חנינות במשרד המשפטים.

עוד על פרשת השוטר שחר מזרחי:

לפני חצי שנה: אהרונוביץ' החל לקדם חנינה למזרחי
לפני כשנה וחצי: מזרחי נכנס לכלא בליווי עשרות שוטרים
יולי 2010: מזרחי הגיש לנשיא פרס בקשה לחנינה

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully