וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו חשש שהתרגיל יתפרש כאיום על אירן"

17.1.2012 / 17:30

במערכת הביטחון ממשיכים לטעון כי דחיית התרגיל האווירי המשותף לצה"ל ולצבא ארה"ב לא נבעה משיקולי תקציב. "ראש הממשלה ניתח את התקופה על רקע המתיחות בין ארה"ב לאירן"

במערכת הביטחון ממשיכים לעסוק בסיבות לדחיית תרגיל ההגנה האווירי המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית, שהיה אמור להיערך באביב הקרוב. בין לבין התעוררו שאלות רבות שעסקו בנושא. גורם ביטחוני בכיר אמר היום (שלישי) בשיחה סגורה כי ההחלטה על דחיית התרגיל התקבלה משיקולי הדרג המדיני ולא בגלל בעיות בתקציב הביטחון.

הגורם הביטחוני ציין כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ניתח את התקופה על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לאירן והחליט לדחות את התרגיל עקב חשש שהתרגיל מתפרש כהכנה לתקיפה באירן. האירנים החליפו מסרים מאיימים עם ארצות הברית ואף הצהירו על כוונתם לסגור את מצרי הורמוז".

הגורם הביטחוני הבכיר הוסיף כי "אל האזור נעות נושאות מטוסים ולכן הוחלט שתרגיל ההגנה האוויר עם ארצות הברית יידחה למועד לא ידוע, כי ראש הממשלה חושש ממיסקלקולציה (הערכה שגויה. א.ב.) של אירן. אין לנו אפשרות להעביר מסרים ברורים לצד השני שמדובר בתרגיל, כמו שהייתה לנו האפשרות להעביר מסרים לסוריה במהלך מלחמת לבנון השנייה". בדבריו התכוון הגורם הביטחוני לעובדה שבמהלך מלחמת לבנון השנייה, ישראל העבירה מסרים ישירים ועקיפים לממשל בסוריה, כי צה"ל לא מתכוון לתקוף בשטח סוריה, אלא אם כן דמשק תתערב בנעשה בלבנון.

קצינים בחיל האוויר טוענים כי התרגיל נדחה למועד בלתי ידוע, ובשל כך לא ברור כעת כי אם הוא לא יתקיים עד חודש נובמבר, הוא לא יתקיים כלל במהלך השנה הנוכחית. "מדובר בתרגיל שמתפרס על פני 30 יום ואם הוא לא יתקיים עד סוף חודשי הקיץ, אנחנו נכנסים לתקופת החגים שלנו ושלהם ולכן לא יהיה ניתן לבצע את התרגיל", הסביר קצין בכיר בחיל האוויר. "אנחנו מאוד מקווים שהמצב המדיני יאפשר את קיום התרגיל עוד השנה, כי אחרת הוא יידחה למועד רחוק וזאת בשל גרף האימונים של שני הצדדים".

ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "ההחלטה על ביטול התרגיל התקבלה במשותף על ידי ארצות הברית וישראל, בשל שיקולי תזמון התרגיל".

עוד בנושא:
גורם ביטחוני: "התרגיל עם ארה"ב בוטל - ולא בגלל התקציב"
גורם ביטחוני: מתייחסים ברצינות לאיום של אירן לנקום
ארה"ב לאירן: סגירת מצרי הורמוז - חציית קו אדום

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully