וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: נחשפה כמות עצומה של חומרים להכנת פצצות

לאחר מעצר הלבנוני המקושר לחיזבאללה בבנגקוק, איתרה המשטרה דירת מסתור עם כמות עצומה של כימיקלים המשמשים להכנת חומרי נפץ. מפקד המשטרה: "הם התכוונו לתקוף במדינה אחרת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר מעצרו בבנגקוק בסוף השבוע של חשוד לבנוני בעל דרכון שבדי, הודיע היום (שני) מפכ"ל משטרת תאילנד, פרייוופאן דמפונג, כי החשוד הוביל את החוקרים לעבר מצבור ענק של חומרים, שעלולים לשמש להכנת מטען חבלה גדול. החשוד, חוסיין אתריס, מסר לידי החוקרים את כתובת הדירה שבה הוחזקו החומרים החשודים, והשוטרים עבדו זמן רב כדי לפנותם ממנה. ייתכן ומדובר בחומרי הנפץ שהיו מיועדים לפיגוע שנועד לפגוע בישראלים בבירת תאילנד, ושסוכל ברגע האחרון.

משטרת תאילנד חושפת משלוח גדול של חומרים לייצור חומרי נפץ מדרום לעיר הבירה בנגקוק, 16 בינואר 2012. רויטרס
שוטרים מפנים את החומרים הכימיים מהדירה/רויטרס

רשויות הביטחון גילו בדירה, שבדרום-מערב בנגקוק, לפחות 4,380 קילוגרמים של שתנן, וכ-40 ליטרים של אמוניה חנקתית נוזלית, שני חומרים היכולים לשמש להכנת חומרי נפץ. במשטרת תאילנד אומרים כי החשוד, הקשור לחיזבאללה, טען בחקירתו כי הקבוצה שבמסגרתה פעל לא תכננה לעשות את מתקפת הטרור בתאילנד, אלא להעביר את הכימיקלים למדינה שלישית, ששמה לא נמסר. ראש ממשלת תאילנד, יינגלוק שינאווטרה אמרה כי קיבלה עדכונים על חשיפת חומרי הנפץ, וביקשה להרגיע: "אני מבקשת לא להיכנס לפאניקה, אנחנו שולטים במצב".

חשוד בתכנון פיגועים מטעם חיזבאללה מובל למעצר מדרום לבירת תאילנד, בנגקוק, 16 בינואר 2012. רויטרס
החשוד, ככל הנראה מעצב שער משבדיה, שהוביל את השוטרים למצבור חומרי הנפץ/רויטרס

דנון: "להשתמש במטיילים הישראלים לחשוף איומי טרור"

בתוך כך, קיימה היום ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דיון דחוף בנושא אזהרת המסע וההתרעות לפיגוע בתאילנד. בדיון קרא יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת דני דנון (ליכוד), להשתמש במטיילים הישראלים כדי לחשוף איומי טרור פוטנציאליים, ולהפיץ ביניהם את קלסתרוני המחבלים החשודים בתאילנד. הוא הודיע על חלוקת אלפי עותקי אגרת למטיילים בבתי חב"ד ובנקודות תיירים ישראליות נוספות בתאילנד.

באגרת נכתב כי "בתאילנד סוכל ניסיון פיגוע של ארגון החיזבאללה. אני קורא ליהודים ולאזרחי ישראל השוהים בתאילנד לפעול לפי הנחיות הביטחון שגובשו על ידי המטה ללוחמה בטרור וארגוני ביטחון ישראליים ובינלאומיים רבים הכוללים: הימנעות הגעה לבנגקוק, הימנעות הגעה לאתרים המזוהים עם ישראלים, ומניעת התקהלויות לא הכרחיות של יהודים וישראלים במקומות שונים ברחבי תאילנד".

כמו כן, לאגרת צורף הקלסתרון שהופץ על ידי השלטונות התאילנדים ומכיל את תיאורו של חשוד נוסף בתכנון ניסיון הפיגוע, וכן את מספרי הטלפון של ועדת העלייה בכנסת, משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור.

אתמול הודיעה משטרת בנגקוק כי הסירה את הכוננות הגבוהה שהוכרזה בעיר בעקבות אזהרות שהתקבלו מידי ארצות הברית וישראל, בגין כוונות של גורמים עוינים לעשות בה פיגועים. העצור, גבר בעל דרכון שבדי ממוצא לבנוני, ככל הנראה מעצב שער שהתגורר בעבר בגטבורג, חשוד כחבר בחיזבאללה, למרות שהארגון מכחיש את הדברים.

בישראל טרם הסירו את אזהרת המסע שהוצאה למדינה, וממשיכים להגדיר את האיום בבנגקוק "איום קונקרטי גבוה מאוד", חרף מחאות בתאילנד, החוששת מפגיעה בתיירות. חשוד נוסף בחברות בחוליית הטרור נמלט מהמדינה ונערך מצוד אחריו.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully