וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולש הדמים: רוסיה ואירן מסייעות למשטר אסד

14.1.2012 / 12:17

כדי למנוע את "התרחיש הלובי", מציידות השתיים בתחמושת וציוד מודיעין את צבאו של נשיא סוריה, הטובח בבני עמו. "יש לכך משקל רב, לא רק באספקה אלא גם במניעת התערבות המערב"

במערב ממשיכים לעקוב בדאגה אחר הנעשה בסוריה והניסיונות של הנשיא בשאר אל אסד לדכא את המחאות האלימות ברחבי המדינה. על פי פרסומים זרים (שבת), סוריה החלה לקלוט ציוד מודיעין ותחמושת מאירן ורוסיה כדי להתמודד עם גלי האלימות מצד כוחות האופוזיציה נגד הצבא ואנשי משטרו של אסד.

גורם ביטחוני בכיר בישראל התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות לאפשרות כי נשיא סוריה נעזר גם באירגון חיזבאללה, ואמר כי "בשלב זה, לא ידוע על כך שבשאר אסד משתמש באנשי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה כלוחמים וכוחות חיסול של המליציות החמושות ברחבי המדינה. זו תהיה חציית קו אדום נוסף, כי הוא לא באמת יוכל לשלוט בהם. אסד רוצה להשיג שליטה ולא לדרדר את המצב".

נשיא סוריה בשאר אסד לוחץ יד לנשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד במהלך ביקור בדמשק, פברואר. AP
משתפים פעולה: ציוד מודיעין ותחמושת מאירן לסוריה. אסד ואחמדינג'ד/AP

בנוסף לדבריו של ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי האירנים וארגון החיזבאללה מסייעים למשטרו של אסד, טוען הגורם הבכיר כי המאמץ הרוסי לסייע ליציבות השלטון עשויה להאריך את ימיו. "יש לכך משקל רב, לא רק באספקה לכוחות הצבא אלא גם כדי למנוע התערבות חיצונית כמו שקרה בלוב", הוא מסביר. לדבריו של הגורם הבכיר, נאחז אסד בקבוצות בעלות השפעה בדמשק, שלא ממהרות להפנות לו את הגב עקב חשש שיעלה נשיא חדש לשלטון שישנה את הסטטוס קוו במדינה ויירע את מצבם. הגורם העריך כי "ברגע שתחל התפוררות בתמיכה בקרב הקבוצות בעלות ההשפעה בדמשק, המקיפות את אסד, יואץ התהליך להתמוטטות משטרו".

כאמור, קאסם סולימני, מפקד כוחות אל קודס במשמרות המהפכה האירניים, ביקר בחודש האחרון בדמשק ונפגש עם בכירי המשטר הסורי. לטענת גורמי ממשל בארצות הברית, ביקורו של סולימני נועד כדי לתאם העברת תחמושת לציוד עבור אנשי המודיעין.

עוד בנושא
תיעוד בסוריה: כך נהרג העיתונאי הצרפתי בחומס
סוריה: 10 מפגינים נהרגו מאש הצבא, הרוב באידליב
אסד הפתיע ויצא למפגינים: "אוהב את העם הסורי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully