וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה התאילנדי: "החשש - מכוניות תופת ליד שגרירות ישראל"

טל שלו

14.1.2012 / 0:31

השר מסר פרטים ראשונים, לאחר שמוקדם יותר פורסמה אזהרת מסע חמורה לישראלים. המטיילים דווקא נשארו רגועים: "לא חושבים שיש פה הרבה ישראלים שמחוברים לחדשות"

תסריט אימים בבנגקוק: שר ההגנה התאילנדי, יוטהאסק סאסיפראפה, אמר אמש (שישי) כי ייתכן והתכנון של החשוד הלבנוני שנעצר היום היה לפוצץ מכונית תופת במקומות כמו שגרירות ישראל בעיר, בתי כנסת, חברות טיולים ומסעדות שישראלים מגיעים אליהן.

גם ראש ממשלת תאילנד, יינגלוק שינאווטרה, התבטאה אף היא קצרות בנושא ואמרה כי המידע הגיע מארצות הברית, וכי רשויות הביטחון במדינה העלו את הכוננות שלהם והם מדווחים לה על כל התפתחות. מקור תאילנדי בכיר גם אמר לעיתון ה"בנגקוק פוסט" כי מאחורי האירוע עומדת קבוצה של חשודים, ורק אחד מהם נעצר, כשבידיו דרכון לבנון ודרכון שבדי.

בתוך כך, בכיר חיזבאללה וחבר הלשכה המדינית של הארגון, ראלב אבו זינב, הכחיש את הדיווח לפיו פעיל חיזבאללה נעצר בתאילנד. אבו זינב לא מסר פרטים נוספים בנושא והוא בכיר הארגון היחיד עד כה שהתבטא בנושא. ארגון חיזבאללה טרם מסר הודעה רשמית בנושא.

"לא מרגישים האיום"

הישראלים בתאילנד דווקא לא מרגישים שינוי קיצוני באווירה, שעות ספורות לאחר ההודעה על לכידתו של האזרח הלבנוני שכפי הנראה תכנן פיגוע טרור בעיר. למרות הודעת אזהרת המסע החמורה שפרסם מוקדם יותר המטה ללוחמה בטרור, כי יש חשש לפיגוע נגד מטיילים ישראלים בעיר בטווח הזמן המיידי - ישראלים רבים ממשיכים להתנהל כרגיל. החדשות הגיעו מאוחר לתאילנד, כך שרבים מהישראלים השוהים במדינה טרם התעדכנו במצב הנוכחי, אך עם זאת רבים אחרים כבר נוקטים משנה זהירות.

רוני כץ, המתגוררת בתאילנד סיפרה לוואלה! חדשות כי במקום מגוריה בקופנגן "ממש לא מרגישים את זה". רוני המשיכה וסיפרה כי "יש כאן מעט תיירים, אבל גם בקרב אלה ישנו חשש קל. באופן עקרוני כולם ממשיכים את התוכניות כרגיל, כי אין יותר מדי מה לעשות. האמת ששעות הערב המאוחרות כאן ורק לא מזמן נודע לי על ההתרעות".

נדיר, מבעלי מלון ה"גרינהאוס" המקביל לרחוב הקוואסאן סיפר כי בשעות האחרונות, מאז פורסמו האזהרות וההתרעות, לא נרשמה תכונה מיוחדת. "יש נוכחות משטרתית גבוהה, יש בדיקות קפדניות במיוחד, והרחוב סגור לתנועת כלי רכב ורק תנועת אנשים מותרת אבל מעבר לזה הכל מתנהל כרגיל. צריך לזכור שהקוואסאן הוא אזור מלא תיירים מכל מדינות העולם, שלא מרגישים את האיום, הם מבחינתם בחופש". גם הישראלים באזור, סיפר נדיר, אינם נראים דרוכים במיוחד. "אני לא חושב שיש פה הרבה ישראלים שמחוברים לחדשות, הם לא מחוברים יותר מדי. אבל ברור שאנחנו נוקטים במשנה זהירות, והנחינו את הצוות, העובדים, והשומרים לפקוח עיניים. גם בית חב"ד מסייע לנו בנושא הזה".

להימנע מריכוז באתרים ישראלים

"רק מחר נראה מה יהיו התגובות מבחינת האנשים", אמר רביב מילר, סוכן נסיעות בבנגקוק. "שום דבר לא קורה ברגע זה. רק בשעתיים-שלוש האחרונות הסיפור פרץ החוצה. שמעתי את זה עכשיו, בדקתי את המיילים ושום דבר לא קרה". רביב מסר כי ככל הנראה בשעות הקרובות לא יהיה שינוי ניכר בתוכניות הישראלים בתאילנד, בשל השעה המאוחרת שבה נחשפו הדברים.

בהודעת המטה ללוחמה לטרור נמסר כי בעקבות המעצר של האזרח הלבנוני "יש אזהרת מסע חמורה על אפשרות לפיגוע נגד מטיילים ישראלים בעיר בטווח הזמן המיידי. בהתאם לכך, ממליץ המטה למטיילים הישראלים להימנע מביקור בעיר בזמן הקרוב, להימנע מריכוז באתרים המוכרים כמזוהים עם ישראלים בעיר, לגלות ערנות לחפצים חשודים, להימנע מקבלת חבילות מזרים בבנגקוק ולהיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים בבנגקוק".

האזהרה שפורסמה חריפה בחומרתה, בין היתר לאור העובדה שכוחות הביטחון המקומיים בתאילנד עסוקים במרדף אחר מעורבים נוספים לחשוד שנעצר, שנמצא בחקירה. "מדובר בכוונה לבצע פיגוע מיידי, ובהתאם אנו קוראים לכל הישראלים להתנהג במשנה זהירות לנוכח מידע זה". אמר גורם ביטחוני. "אנחנו מקווים שהתיירים יבינו שיש כאן מצב שאינו שגרתי, ושיבצעו מספר פעולות כדי לצמצם את הסיכון; שלא יצאו לכיוון בנגקוק, ואם הם נמצאים שם שיימנעו מהגעה לאזורים המוכרים כישראליים. בכל אופן, כדאי לנקוט בצעדי ערנות מוגברים ולנהוג בצורה מושכלת. המקרה הזה נמצא בעיצומו; הייתי ממליץ להישמע לאזהרה ולעקוב אחר ההתפתחויות".

בחודשים האחרונים לא היה מידע קונקרטי לגבי כוונות לביצוע פיגוע בתאילנד, אך כוחות הביטחון המקומיים מנהלים בחודשים האחרונים מאמץ גדול לסיכול פעולות מסוג זה. על רקע האיומים המפורשים בימים האחרונים של בכירים אירנים שמאשימים את ישראל באחריות לחיסול המדען השבוע ולקראת ציון יום השנה לחיסול מי שנחשב ל"רמטכ"ל חיזבאללה", עימאד מורנייה, תזמון האירועים בתאילנד אינו מפתיע, ובישראל נערכים להתרעות ואיומים נוספים על יעדים ישראליים בחו"ל. במטה ללוחמה בטרור קראו לציבור להמשיך לעקוב אחר ההמלצות השונות המתפרסמות באתר.


עוד בנושא:
אזהרת מסע חמורה: חשש לפיגוע נגד ישראלים בבנגקוק
פעיל חיזבאללה נעצר בתאילנד בחשד שתכנן פיגוע
ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות: התרעה באתונה, מטען נמצא בבולגריה

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully