וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז מדבר: "כבר אסור לומר אמת במדינה?"

בראיון לתוכנית "לילה כלכלי" התייחס הכלכלן הראשי של "אקסלנס נשואה" לשעבר לפיטוריו ואמר "מחזירים אותי למאי 1933". כשדיבר על האפלייה נגד האתיופים פרץ מעוז בבכי

יום אחרי שפוטר מתפקידו ככלכלן הראשי בבית ההשקעות "אקסלנס נשואה", בעקבות שורה של התבטאויות חריפות נגד "האליטה האשכנזית", בנק לאומי, בית המשפט העליון ועוד שורה של גורמים בחברה הישראלית, התראיין אמש (חמישי) שלמה מעוז לתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 וסיפר כי קיבל מאות שיחות תמיכה בו ובדברים שאמר.

"אני לא מאמין שזה קרה לי", אמר מעוז בראיון, "זה קשה לי מאד אחרי שתרמתי ל'אקסלנס נשואה' בתקופה של למעלה מעשר שנים והם עשו רווחים אדירים בזכותי. מילאתי להם אולמות, הבאתי להם לקוחות. האמנתי בחופש הדעה ובפלורליזם ושאם אנחנו חושבים לכל הכיוונים, התוצאות יותר טובות. ולפתע אני ממש מתאכזב. מחזירים אותי לעשרה במאי 1933 (שריפת הספרים בגרמניה הנאצית) וזה מאד מאוד מדאיג ומעליב". מעוז הוסיף כי הוא "בטוח שהם מצטערים על כך, ואני מקווה שהם מתחרטים על מה שהם עשו. הם היו נמהרים, הם היו בסערת רוחות. הם לא אנשים רעים, הם פשוט נבהלו".

לטענת מעוז, מאז פורסמו הדברים שאמר בכלי התקשורת, הוא זוכה לתמיכה ציבורית רחבה. "מאתמול ועד היום קיבלתי להערכתי כ-1,200 שיחות טלפון, 500 הודעות כתובות ועוד מאות אימיילים. רובם ככולם תומכים, כולל מאשכנזים. גם מזרחיים מטלפנים אבל עדיין פוחדים. הם אומרים לי: 'טוב שדיברת בשמנו ואמרת את מה שכואב לנו עשרות שנים'. מה שמדהים הוא שכולם עדיין מתחבאים".

"בסך הכול ניתחתי אמת אקדמאית והיסטורית"

כשנשאל מעוז על ידי שרון גל אם הוא חושב שלא התקבל לדירקטוריון בנק לאומי בגלל מוצאו המזרחי ענה מעוז, "יכול להיות שיש טעות סטטיסטית. אבל שנים יש שם רק סוג אחד של אוכלוסייה? בוא ניקח סטטיסטיקאי שיגיד מה הסיכוי שכמעט אין מזרחי בדירקטוריון של בנק לאומי. לא מוזר לך שגם על שטרות הכסף אין פתאום מזרחיים? הכלבים - במקרה הזה, המזרחיים – נובחים, והשיירה ממשיכה".

עוד נשאל מעוז אם הפרשה עשויה לסייע לו להיכנס לפוליטיקה. בתשובה לשאלה זו ענה מעוז "לא בוער בי הפוליטיקה, בוער בי הצורך בתיקון העוולות שראיתי". מעוז התייחס גם ליוצאי אתיופיה ובנקודה זו בראיון החל לבכות. "קשה לי להאמין מה שקרה שם וגם מה שעשו לפני כן לבנות המזרחיות", אמר והוסיף "משרד החינוך עם הכסף שלי, עם המיסים שלי, מחזיק בתי ספר שעושים אפליה גלויה. מה יש לי עוד להוסיף? גם את זה יגידו שאני ממציא? יש בעיות בחלוקת הרכוש, יש בעיות בחלוקת הקרקע. יש בעיה בחלוקת ההשכלה. יש בעיה בחלוקת הבריאות - רק לחלק יש נגישות לבריאות. זה קשה מאוד והבעיה היא שהייתה הצלחה מסוימת לשכבה העושקת. הם הצליחו יפה מאוד בדיכוי".

לטענת מעוז, הוא אינו מתחרט על טון הדברים שאמר. "הייתי בדיון אקדמי ולא ציבורי שמטרתו ללמד את הסטודנטים. וכדי להביא את הדברים - אתה עושה אותם בצורה לפעמים חריפה. בסך הכל ניתחתי אקדמית והיסטורית", הסביר. "האם כבר אסור לומר אמת במדינה?", שאל והוסיף "אני מצטער שלא ידעתי שהייתי צריך לשתוק. האמת היא שלי אישית אין פצע עדתי פתוח ולא תמצאו אצלי פצעי ילדות. אני גרתי בשכונת יוקרה כשהייתי צעיר. רק אחרי שהלכתי לאוניברסיטה העברית, והייתי עם סטודנטים והבנתי את חשיבות חופש החשיבה - התחלתי לשפר העיראקית שלי ולחזור לבסיס. אבל אני מרגיש שהשיטה עצמה לא עובדת".

באשר לטענתו על פיה בבית המשפט העליון "כולם אשכנזים" אמר מעוז, "נניח שהעניין האישי שלי עם בנק לאומי היה טעות – אז איך זה שבבית המשפט העליון עושים טובה כששמים עכשיו מזרחי אחד? אני חושב שזו שיטה, ואני חושב שזה מונע על ידי קליקה מסוימת, ששומרים אחד לשני".

עוד בנושא

שלמה מעוז: "אני מקווה שבבית ההשקעות מתחרטים"
שלמה מעוז פוטר מ"אקסלנס נשואה" בעקבות התבטאויותיו
אקסלנס: " צעדים חריפים נגד שלמה מעוז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully