וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונה מאחז מצפה אביחי, המתנחלים: "נמשיך לבנות"

יהושע בריינר

12.1.2012 / 8:29

כוחות הביטחון והמינהל האזרחי הרסו הלילה 10 מבנים ארעיים במאחז שבקריית ארבע. ח"כ בן ארי: ההרס במאחז הוא סימן הידרדרות נוסף של ממשלת נתניהו, שהורסת בתים של יהודים

כוחות משטרה, מג"ב, יס"מ, צה"ל והמינהל האזרחי הרסו הלילה (חמישי) את המאחז מצפה אביחי שבקריית ארבע. לצורך ההריסה הגיעו למקום כוחות גדולים שהרסו 10 מבנים ארעיים, בהם התגוררו תשע משפחות. לטענת המתנחלים, המינהל האזרחי אילץ נשים וילדים לצאת ממיטותיהם בגשם ובקור מקפיא. "כמו שאלפיים שנה לא הצליחו להחריב אותנו, כך גם הפעם נמשיך לשוב ולבנות את ארצנו", אמרו התושבים.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס הבוקר להריסת המבנים. לדברי בן ארי, "ההרס במצפה אביחי שבוצע מתוך חוסר התחשבות וגירוש תינוקות בקור מקפיא הוא סימן הידרדרות נוסף של ממשלת נתניהו, שהורסת בתים של יהודים, אך חוששת לאכוף את החוק על ערבים. מדיניות זו זורעת ייאוש ותסכול".

לפני כשבוע התרחש עימות בין כוחות הביטחון למתנחלים במאחז. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב הגיעו למאחז והחלו לבקש תעודות זהות מהתושבים. במקום התפתח עימות, ובמהלכו נעצר קטין בן 17 ונלקח לחקירה. ביום שני האחרון פינו כוחות הביטחון את מאחז גבעת גל יוסף הסמוך לעדי עד שבבנימין והרסו במקום שלושה מבנים. כזכור רק לפני שבוע וחצי הוצא צו מינהלי נגד אחד מתושבי המאחז. גורמים ביהודה ושומרון אומרים כי ההריסה היא חלק מהפעולות שעורכת הממשלה על מנת לפגוע בגבעות.

עוד בנושא:
חשד לנקמה אחרי הפינוי ביצהר: מסגד הוצת בשומרון
הצעה: לאסור פינוי מאחז שקיבל סיוע מהמדינה
בימין איימו אחרי תקיפת הבסיס: "זה כלום לעומת מה שיקרה אם יהרסו מאחז"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully