וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יציע סיוע לפלסטינים בגדה המערבית

בדו"ח פנימי שנחשף, עולה ביקורת חריפה על התנהלותה של ישראל ב"שטחי C", לרבות הגידול בהתנחלויות ופגיעה במשאבי טבע. "פעולות ישראל פוגעות בפיתרון שתי המדינות", נכתב

ישראל "מערערת בעקביות" על נוכחותם של הפלסטינים בחלקה הגדול של הגדה המערבית, מה שמוגדר כ"שטחי C", והדבר מוביל לסגירת החלון על אפשרות פיתרון שתי מדינות - כך מפרסם הלילה (חמישי) ה"אינדיפנדנט" הבריטי, על פי דו"ח פנימי של האיחוד האירופי. הדו"ח, שנכתב על ידי ראשי משלחות האיחוד האירופי בבריסל, טוען כי האיחוד יעניק תמיכה למגוון רחב של תוכניות בניה באיזור, על מנת להגן על הפלסטינים בשטח C. באיזור כולו, נכתב בדו"ח, ישנן גם 124 התנחלויות יהודיות בלתי חוקיות.

שטחי C מהווים 62% מהגדה המערבית, אך מתגוררים בהם כ-6% מהאוכלוסיה הפלסטינית אשר נמצאת תחת שליטה ישראלית מלאה. בדו"ח צויין כי האוכלוסיה הפלסטינית באיזור הופכת למבודדת יותר ויותר, כשבמקביל מספרם של המתנחלים באיזור רק הולך וגדל. "אם המגמה הנוכחית לא תיעצר", נרשם בדו"ח, "הקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' נראית רחוקה מאי פעם".

ההתנחלות מעלה שומרון. AP
"האוכלוסיה הפלסטינית הופכת מבודדת יותר ויותר", נכתב בדו"ח. הבניה בהתנחלויות/AP

המסמך, בעל 16 העמודים, מציין כי האוכלוסיה היהודית בשטחי C מונה כ-310,000 בני אדם, לעומת 150,000 פלסטינים, אשר מספרם עמד בשנת 1967 על כ-320,000 בני אדם. לעומתה, האוכלוסיה היהודית באותה השנה, עמדה על כ-200,000 בני אדם בלבד.

"ישראל הרסה מבנים ותשתיות בכפרים פלסטינים"

הדו"ח מתאר כוונה אירופאית להקים עבור האוכלוסיה הפלסטינית בתי ספר, מבנים קהילתיים, מרכזי בריאות, וכן סלילת כבישים וטיפול בתשתיות. בדו"ח סופגת ישראל ביקורת קשה על כך שהרסה מבנים ותשתיות בכפרים הפלסטינים והיא נדרשת לעצור מפעולותיה אלה באופן מיידי. הדו"ח, שמביע תמיכה ברשות הפלסטינית, מציע את סיועו של האיחוד האירופי בפיתוח תוכניות בכל רחבי הגדה המערבית, לרבות שטחי C הנמצאים, כאמור, תחת שלטון ישראלי, ואף קורא להגירתה של אוכלוסיה פלסטינית לאזור.

הדו"ח גם מציין כי שטח C, יחד עם מזרח ירושלים, לא נהנה מהצמיחה בכלכלה בגובה של 9% שחוותה הגדה המערבית, מאז ההתרסקות שאירעה בתחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. הדו"ח מוסיף ומגנה מתנחלים יהודים בבקעת הירדן אשר משתמשים ברוב משאבי המים באיזור, ומביע "דאגה גדולה" מכך שישראל הרסה מאגרי מים במקום - טענה שנדחתה בעבר על ידי משרד החוץ.

עוד בנושא
הפלסטינים מנמיכים ציפיות: "לא הוצג דבר חדש"
חודשו המגעים: החלה פגישת עריקאת ומולכו בירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully