וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אין מקום בישראל לגזענות נגד אתיופים

טל שלו

11.1.2012 / 13:56

ראש הממשלה התייחס לסערה הציבורית שהחזירה לכותרות שנים של אפליה עמוקה נגד בני העדה, ומסר הצהרה, בה אמר כי יועצו יפעל למימוש תכנית חומש לשיפור קליטת העולים מאתיופיה

ברקע הסערה ציבורית שהעלתה לכותרות מחדש את תופעת הגזענות בחברה נגד האתיופים הישראלים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שובר שתיקה אחרי ימים ארוכים, ומתייחס לראשונה לאפליית בני העדה. "אנו מלאי הערכה לעולים מאתיופיה", אמר היום (רביעי) נתניהו, "מול מכשולים וקשיים, הם עלו ארצה ומשתלבים בחברה הישראלית, דבר שאנו מעודדים בכל דרך אפשרית".

בהודעה שפרסם, אמר נתניהו כי "תופעות הגזענות מקוממות, ואין להן שום מקום בחברה הישראלית. קיבוץ הגלויות מאתיופיה, ומכל מקום בעולם, הוא חלק בלתי נפרד ממהותה של מדינת ישראל". כמו כן, הוא מסר כי הנחה את היועץ לענייני העולים האתיופים, אללי אדמסו, לפעול למיגור תופעת הגזענות נגד בני העדה, והתעדכן עמו על התקדמות תכנית החומש שאושרה בשנה שעברה לשיפור תנאי קליטתם.

הפגנת האתיופים בקריית מלאכי, ינואר 2012. דרור עינב
הפגנת האתיופים אמש בקריית מלאכי/דרור עינב

אתמול הפגינו אלפים בקריית מלאכי, אחרי שכמה בעלי בתים בעיר סירבו להשכיר דירות לבני העדה וכתובות נאצה רוססו נגד העולים מאתיופיה, והבוקר, התקיים דיון מיוחד בוועדת העלייה והקליטה בכנסת, בנושא גילויי הגזענות כלפי האתיופים בעיר. בישיבה, שהתקיימה בנוכחות נציגים מבני הקהילה האתיופית וארגונים חברתיים הפעילים בה, הובע זעם על "הפקרת" בני הקהילה על ידי המדינה, כלשון הפעילים.

שרת הקליטה הטיחה באתיופים: "תגידו תודה"

גדי יברקן, פעיל למען בני העדה, קרא לעבר הח"כים: "אתם, חברי הכנסת - צבועים. אתם רגילים שאנחנו ממש נחמדים ומנומסים". יברקן התלונן על כך שחברי הכנסת לא טורחים לפעול נגד גילויי הגזענות.

השרה לקליטת עליה, סופה לנדבר, השיבה בזעם ליברקן: "אתה מגזים, אתה צריך להגיד תודה שמדינת ישראל משקיעה בכל עיר". גם ח"כ משה גפני לא נשאר חייב, ואמר: "הלוואי שהייתי אתיופי, הלוואי והייתי שחור".

גם בכך, לא תמו חילופי הדברים. לאחר שהשרה לנדבר שאלה את ירדאי אם "היא לא קיבלה מלגה ממדינת ישראל", אמרה לה דוברת האגודה הישראלית למען יוצאי אתיופיה, אפרת ירדאי, כי "הגזענות מתבטאת פה. אני ילידת הארץ ולא קיבלתי מלגה. מימנתי את עצמי בתואר ראשון ובתואר שני".

ח"כ שלמה מולה (קדימה), יוצא העדה האתיופית, הוסיף לדברים: "לא צריך להסתובב עם מדבקה על ראש ולומר: תודה, תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully