וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: העיר הטובה לתיירים גאים - ועשירים

"העיר ללא-הפסקה" זכתה ב-43% מקולות המצביעים בסקר "העיר הגאה הטובה בעולם" ל-2011, שערכה חברת אמריקן אירליינס. ראש העיר חולדאי מיהר לרתום את ההצלחה לתקופת כהונתו

בשנה החולפת, תל-אביב-יפו הייתה העיר הגאה הטובה בעולם, או כך לפחות מסתמן מסקר אינטרנטי שערכה ענקית התעופה אמריקן אירליינס. עם 43% מקולות המצביעים, העיר זכתה במקום הראשון בתחרות GayCities 2011 שעשתה החברה האמריקנית, המשווקת את תל אביב-יפו כיעד מועדף לתיירים הומוסקסואלים, ומעטרת את "המדריך התל אביבי" באתר שהקימה בכתובות של מסעדות ובתי מלון מומלצים, מכוני כושר וסאונות למפגשי מין אקראיים. יצוין כי הרשימה הסטריאוטיפית למדי אינה ייחודית לישראל, וכי האתר מכיל כ-200 מדריכים דומים המיועדים לתיירים גאים, בחיפושם אחר נופש דומה בשאר ערי העולם.

במשאל, עקפה תל אביב-יפו בפער גדול את העיר שניצבת במקום השני, ניו יורק, שזכתה ב-14% בלבד מהקולות שנאספו בסקר המקוון. במקום השלישי נמצאת טורונטו, עם 7% מהקולות.

בשאר הקטגוריות במשאל שערכה "אמריקן" - כגון, העיר בעלת חיי הלילה הטובים ביותר, העיר עם האופנה הטוב ביותר, ואפילו העיר בעלת החופים הטובים ביותר - אין זכר לשמה של תל אביב-יפו במקומות העליונים של רשימת הזוכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגביע הוא שלנו, אך בעיקר של חברי הנוסע המתמיד של אמריקן אירליינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר הוא אחד מרבים הנערכים על ידי חברות מסחריות, רבות מהן חברות תיירות, המקדמות ערים שונות בעולם באמצעות מיתוגן כ"מתאימות ביותר" עבור קבוצות אוכלוסייה שונות. באופן טבעי - ולמרות אופיו הלא-מדעי של המשאל - לא ברור כיצד נערך הסקר, באיזה פרק זמן ובקרב איזו אוכלוסייה.

עיר צבועה בוורוד

מי שמיהר לברך על תוצאות הסקר היה ראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי. בהודעה לעיתונות שמסר חולדאי, שעורר ביקורת מצד הארגונים החברתיים על תפקודו בזמן המחאה החברתית בחודשי הקיץ ועל הוראתו לפנות ממקומם את דרי-האוהלים, אמר ראש העיר כי מאז כניסתו לתפקיד, השתפר היחס לקהילה הגאה בעיר בצורה דרמטית. לדבריו, תוצאות הסקר אף מהוות "חיזוק נוסף לכך שתל אביב-יפו היא עיר שמכבדת כל אדם באשר הוא אדם, ומאפשרת לכל אחד לחיות על פי עקרונותיו ורצונותיו".

בשבועות האחרונים, אגודת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדר וביסקסואלים) ערכה קמפיין מאומץ לזכייתה של העיר בתחרות, בשילוב עם ידוענים וסרטוני וידאו שהופצו ברשת. ההערכה, שהתממשה כאמור, הייתה שתל אביב תזכה בתחרות, זכייה שתסייע בעיקר ליחסי הציבור של בתי המלון שלה ושל המסעדות השוכנות בה, ואולי בעיקר לאגף התיירות בעירייה. מבקרי התחרות טענו לאורך כל הדרך כי הקמפיין לזכייה בתחרות היה צבוע, נוכח היחס המזלזל שמפגינים חלק מתושבי תל אביב, בייחוד ביפו ובשכונותיה הדרומיות של העיר, כלפי הפלסטינים והפליטים שגרים בתחומיה.

ישראל "הגאה בעולם", או סתם צבועה בוורוד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully