וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: מתנחלים ניסו להצית שלוש מכוניות בגדה

ניר יהב ויהושע בריינר

11.1.2012 / 9:18

לטענת הפלסטינים, מתנחלים נכנסו לדיר אסתיא, ניסו להצית שלוש מכוניות וריססו כתובות על מסגד. בין היתר רוססו שמותיהם של שני מאחזים שפונו באחרונה על ידי כוחות הביטחון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

חשד לטרור יהודי: מקורות פלסטינים דיווחו כי מתנחלים ניסו להצית לפנות בוקר (רביעי) שלוש מכוניות פלסטיניות וריססו כתובות על מסגד בכפר דיר אסתיא בצפון סלפית שבגדה המערבית.

רסאן דגלס, אחראי תיק ההתנחלויות שבצפון הגדה המערבית, אמר כי הפלסטינים תושבי האזור "הצליחו לגרש את המתנחלים לאחר שגילו כי שפכו חומר בערה על שלוש מכוניות בכפר דיר אסתיא". לדבריו, המתנחלים נמלטו ברכב מסוג אופל בצבע אדום. על המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "גל יוסף" ו"גבעת אריה", שמות שני המאחזים שפונו בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון. הפלסטינים התלוננו על התקרית במנהל האזרחי.

שר הביטחון אהוד ברק גינה את המעשים. ברק הנחה את גורמי צה"ל ואת גורמי הביטחון לפעול על מנת ללכוד את מבצעי הפעולה. "מעשים אלה מסיטים את צה"ל ממשימותיו ובתוכם הגנה על מתיישבים", אמר ברק, "אנו נפעל בכל הכוח נגד מעשים עברייניים אלה שנועדו לפגוע ברקמת החיים העדינה בין ישראלים לפלסטינים ביהודה ושומרון וביחסי ישראל עם שכנותיה".

בדיוק לפני שבוע הוצתו שני כלי רכב נטושים בכפר הערבי שראפת סמוך לשכונת בית צפאפא בדרום ירושלים. על כלי הרכב השרופים נתגלתה הכתובת "נקמה" ואילו זמן קצר לאחר מכן התגלתה על קיר סמוך הכתובת "תג מחיר". צוותי כיבוי השתלטו על האש והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

בקואליציית הארגונים החברתיים "שותפות שראקה" הגיבו באחרונה בחריפות למה שהוגדר אצלם כ"פעולות הטרור היהודי". ב"שותפות שראקה" אמרו כי "הטרור היהודי ממשיך להשתולל ומאיים על ביטחונם היומיומי של ערבים בישראל. יש לזכור כי האווירה הציבורית שמייצרת גל נפשע של טרור יהודי נגד ערבים נובעת לפני הכל מסדרת החוקים שמציעה הממשלה, כמו חוק המסגדים, חוקי נאמנות, חוקים להדרת השפה הערבית, התבטאויות של אנשים בקואליציה נגד 'התבוללות' עם ערבים, ועוד. כל אלו יוצרים את הקרקע המזוהמת מאפליה, שעל בסיסה פועל הטרור היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully