וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוסד מגייס פליטים בעירק כדי לרגל באירן"

לפי מקור ביטחוני בבגדד, שצוטט ב"לה פיגרו" הצרפתי, ישראל מנצלת את אזור הספר שנוצר בעירק אחרי נסיגת האמריקניים ופועלת בו כדי לרגל אחר תכנית הגרעין של אירן - ולחבל בה

עם נסיגתם של הכוחות האמריקניים מעירק, ישראל מנצלת את אזור הספר שנוצר במדינה כדי לפעול בו בחשאי - כך לפחות טוענים מקורות ביטחוניים בבגדד, שצוטטו ביומון הצרפתי "לה פיגארו".

לפי הדיווח, אנשי מוסד הגיעו לעירק, ופועלים במחוזות הכורדיים שבה כדי לגייס פליטים אירניים שנמלטו אליהם. "סוכני מוסד הגבירו את יכולת החדירה שלהם לאזורים הכורדים במדינה", צוטט בדיווח גורם ביטחוני עירקי שלא זוהה בשמו. לדבריו, המוסד מפעיל בעירק את הפליטים האירניים כדי שירגלו למען ישראל ויעבירו לה מידע על סוכנות הגרעין של אירן, ואף יחבלו בה.

"מלחמות המרגלים" סביב תכנית הגרעין של אירן לעתים אינן מסתיימות בדיווחים גרידא. בתחילת השבוע נידון למוות באירן אמיר מירזאי חכמאתי, יליד אריזונה ממוצא אירני, שהורשע בריגול למען ה-CIA. המקרה נחשף לראשונה באמצע החודש שעבר, אז שודר בטלוויזיה האירנית "וידוי" מצולם שלו. בעקבות פרסום הסרטון, מיהרו במחלקת המדינה האמריקאית לקרוא לשחרורו של חכמאתי, וטענו כי הוא חף מפשע. במשפחתו, המתגוררת בארה"ב, טענו כי הודאתו נכפתה עליו. בהודעה שמסרה המשפחה נאמר כי היא "מקווה לפתור את האי-הבנה בדרכי שלום עם אירן. אנו מתפללים לשובו בשלום".

בסרטון נטען כי הוא "אירני-אמריקני, סוכן CIA, שעבר אימונים רבים והוכשר כאנליסט, ועבד גם בבסיסים של הצבא האמריקני בעירק ובאפגניסטן". חכמאתי, בשנות ה-20 או ה-30 המוקדמות לחייו, נראה בסרטון מסודר ומגולח, דיבר בחופשיות ולא כמי שעבר עינויים או כמי שאולץ לתת הצהרה. נמסר כי הוא אזרח המועסק בחוזה קבלן עבור צבא ארה"ב, ונאמר כי הוא בעל ידע רב בפרסית ובערבית. עוד נמסר כי הוא נשלח לאירן כדי להציע לגורמים מקומיים מידע שכביכול הגיע מה-CIA, כדי לחדור למערכות המידע שלהם.

הבוקר: פיצוץ מסתורי בטהרן, מדען גרעין חוסל ברכבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully