וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: החרמנו משאיות שנשאו נשק מאירן לסוריה

10.1.2012 / 21:20

רשויות המכס במדינה עצרו ארבע משאיות בגבול עם סוריה, בחשד שהובילו ציוד צבאי אירני בדרכו למשטר אסד. טורקיה מטילה אמברגו נשק על סוריה מאז ספטמבר

טורקיה ממשיכה לעמוד בראש המתנגדים החריפים ביותר לשלטון בשאר אסד, וליישם את הסנקציות שהטילה על סוריה, גם כשידידתה אירן מעורבת. רשויות המכס הטורקיות עצרו היום (שלישי) ארבע משאיות שניסו לעבור את הגבול מטורקיה לסוריה, בחשד שנשאו ציוד צבאי שהגיע מאירן – כך הודיע מושל מחוז קיליס.

המשאיות נעצרו והוחרמו בגבול באוקופינאר, הנמצא צפונית לעיר הסורית חמה, לאחר שהמשטרה קיבלה מידע אודות המטען שהן נושאות. "ארבעת המשאיות הוחרמו על ידי המכס. הן חשודות בהובלת ציוד צבאי", אמר המושל יוסוף אודאבאס. הוא הוסיף כי מומחים יגיעו לבירה אנקרה כדי לבחון את המטען. טורקיה הטילה סנקציות כלכליות על שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד בחודש נובמבר האחרון, זאת לאחר שהטילה אמברגו על אספקת תחמושת לסוריה עוד בספטמבר, בעקבות האירועים האלימים במדינה.

"המזימה הבינלאומית כבר אינה סוד"

בתוך כך, הנשיא אסד נשא היום בצהריים נאום לאומה שהועבר בשידור חי בטלוויזיה, ונמשך למעלה משעה וחצי. אסד חזר והבהיר כי אין לו כל כוונה לוותר על תפקידו, למרות ההתקוממות ההולכת ומסלימה במדינה. "אני אמשיך בתפקידי, זה רצון העם", אמר. "התפקיד חסר משמעות עבורי, אך אני מחויב להמשיך בתפקידי למען האומה". לדבריו, "היו נסיונות לטעון שאני מתחמק מאחריות, אך אני איני אדם שבורח מאחריות. אני נמצא בתפקידי משום שהעם רוצה בי, ואעזוב אותו רק אם העם לא ירצה בי יותר".

אסד חזר בדבריו על האשמותיו בדבר מזימה בינלאומית שנרקמה נגדו. "המזימה הבינלאומית כבר אינה סוד", אמר. "מה שתוכנן מאחורי דלתות סגורות הפך כעת לגלוי". אסד ניסה בדבריו לספק פרשנות להתרחשויות במדינה בשנה האחרונה, ומצא כי הן תוצאה של התערבות מבחוץ. חלק ניכר מדברי הקדיש לתיאור הרפורמות שהוא מנהיג במדינה, ש"רק יחזקו את סוריה", ובמסגרתן תונהג חוקה חדשה, החל מחודש מרץ לדבריו. כמו כן דחה מכל וכל את הטענות לפיהן גורמי ממשל ביצעו פשעים נגד המפגינים ולא נענשו על כך. "הוראות לירות באזרחים ניתנו רק במקרה של סכנת חיים", קבע.

עוד על יחסי טורקיה-סוריה

טורקיה: מוכנים לכל תרחיש בסוריה, גם צבאי
אסד תקף את מנהיגי טורקיה: חולמים להקים אימפריה
ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: "ניזון מדם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully