וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי הורחקה: "הקריירה הפוליטית שלה נגמרה"

פנחס וולף

10.1.2012 / 12:22

לאחר שוועדת האתיקה החליטה להרחיק את ח"כ מיכאלי מהכנסת לחודש אמר ח"כ שי על יו"ר מפלגתה כי "ליברמן לא יכול להרשות לעצמו שתמונת התקרית תהיה בכל העולם". מיכאלי: "מקבלת העונש"

ערוץ הכנסת

(התקרית אתמול בכנסת; צילום: ערוץ הכנסת וגדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שועדת האתיקה הטילה הבוקר (שלישי) עונש חמור על חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), ששפכה אתמול כוס מים על ח"כ ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה, תגובות חבריה למשכן לא איחרו לבוא. "העונש שהיא ספגה הוא כבד ומשמעותי וציון דרך בענישה בכנסת. רק בהצבעות הכפולות הטילו עונש כבד יותר", הסביר לוואלה! חדשות חבר ועדת האתיקה, ח"כ נחמן שי (קדימה), "פגיעה פיזית של חבר כנסת אחד בחברו הוא דבר חמור ולכן קבענו הרחקה לחודש". יחד עם זאת ציין שי כי "את העונש האמיתי" יענישו את מיכאלי הציבור ומפלגתה, ואף הוסיף כי "אני מטיל ספק אם היא תהיה בכנסת הבאה".

לדברי ח"כ שי, "ליברמן לא יכול להרשות לעצמו שתמונת חברת מפלגתו שופכת מים על עמיתה לכנסת יהיו בכל העולם. הוא קיצוני, אבל בנושאים כאלו יש לו הגבלות ומעצורים והוא יודע לכבד עצמו. די ברור שהקריירה הפוליטית שלה נגמרה אתמול. אנחנו בעין הציבורית ובסוף היא זאת ששופטת אותנו".

הוועדה החליטה כי מיכאלי תורחק למשך חודש מדיוני המליאה ומהשתתפות בוועדות הכנסת. העונש ייכנס לתוקפו מחר, ומיכאלי תורשה להגיע למליאה רק כדי להשתתף בהצבעות המתקיימות בה ובוועדות הכנסת.

הח"כים התבדחו: "הבקבוק שלי ריק"

ח"כ מיכאלי הגיבה להחלטת הוועדה ומסרה כי "בהמשך למקרה שאירע בוועדת החינוך של הכנסת הריני להביע התנצלותי על עצם שפיכת המים ועל עגמת הנפש באם נגרמה למפלגתי ולעמיתים אחרים בכנסת. אין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל גם אם מדובר בסערת רגשות הנובעת מהמקום הפנימי והנעלב ביותר". היא הוסיפה כי היא "מקבלת על עצמי את עונש הוועדה במלואו. מיותר לציין שישנה עוד עבודה רבה במושב הכנסת ואני מתחייבת להשלימה".

לצד זאת, ח"כ ראלב מג'אדלה (עבודה), הנפגע הישיר מהתנהגותה של מיכאלי, בירך על החלטת הוועדה ואמר כי "אני סמוך ובטוח שלעיני הוועדה עמדו שיקולים כבדי משקל וראויים, ובעיקר להחזיר לי ולכנסת את כבודנו, וכמו כן להרתיע כנגד מקרים בעתיד". כמו כן הוסיף מג'אדלה כי "בשלב זה אין החלטה מצדי לגבי המשך הפרשה, וכל האופציות נבחנות".

בתוך כך, ההד של התקרית המביכה הגיע גם לדיונים בוועדות כנסת אחרות, שם אף התבדחו חברי הכנסת על העניין. במהלך דיון בוועדת הכספים, בו השתתפו ח"כ מג'אדלה ומספר חברי כנסת מישראל ביתנו, מפלגתה של מיכאלי, זרקו החברים לאוויר הערות ציניות. למשל, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) שישב ליד מג'אדלה הראה את בקבוק המים שלו ואמר בחיוך: "הבקבוק שלי ריק".

עוד באותו נושא:
העונש למיכאלי על שפיכת המים: הרחקה לחודש מהכנסת
תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה
תקרית כוס המים: ח"כ מיכאלי התנצלה בפני ח"כ מג'אדלה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully