וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש למיכאלי על שפיכת המים: הרחקה לחודש מהכנסת

פנחס וולף

10.1.2012 / 9:45

ועדת האתיקה של הכנסת הענישה את ח"כ מיכאלי בשל התקרית האלימה אתמול, בה שפכה כוס מים על עמיתה, ח"כ ראלב מג'אדלה. מכתב ההתנצלות ששלחה מיכאלי לא סייע להקל בעונש החמור

ערוץ הכנסת

(התקרית אתמול בכנסת; צילום: ערוץ הכנסת וגדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

ועדת האתיקה הטילה הבוקר (שלישי) עונש חמור על חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), ששפכה אתמול כוס מים על ח"כ ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה. אחרי שזכתה אתמול לגינויים מקיר לקיר בשל מעשיה - גם מחברי סיעתה - הוחלט היום בוועדה כי מיכאלי תורחק למשך חודש מדיוני המליאה ומהשתתפות בוועדות הכנסת. העונש ייכנס לתוקפו מחר, ומיכאלי תורשה להגיע למליאה רק כדי להשתתף בהצבעות המתקיימות בה ובוועדות הכנסת.

לאחר כוס המים מגיעה ההתנצלות: ח"כ אנסטסיה מיכאלי שלחה אתמול בלילה מכתב התנצלות לחברי ועדת האתיקה, ושלחה העתק גם לח"כ ראלב מג'אדלה, בו הביעה חרטה על מעשיה, לקראת הדיון בוועדת האתיקה, שהתקיים הבוקר לבקשת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולבקשתם של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ויו"ר סיעת העבודה, יצחק הרצוג.

מוקדם יותר הבוקר, אמר ח"כ מג'אדלה לוואלה! חדשות כי הוא יקבל כל החלטה שוועדת האתיקה תקבל, וכי הוא טרם החליט אם להגיש תלונה פלילית נגד חברתו למשכן הכנסת. "אני בטוח שהוועדה מבינה שההתנהגות של מיכאלי חמורה מאוד וחסרת תקדים, ושעליה לשמור על כבוד הכנסת", אמר. "פנו אלי הרבה גורמים כדי להתלונן במשטרה, אך כרגע זה לא על הפרק. אני בדריכות לקראת החלטת ועדת האתיקה, וסומך עליה לחלוטין".

העימות בין מיכאלי למג'אדלה פרץ בוועדת החינוך בכנסת, בישיבה שעסקה בהחלטתו של מנהל בית ספר בערערה להוציא תלמידים ל"תהלוכת זכויות אדם". מג'אדלה אמר למיכאלי: "את חוצפנית, ולא תשתיקי אותי". מיכאלי "נזפה" בו: "אין לך כבוד למקום הזה ולאישה", קמה, רוקנה בקבוק מים מינרליים לכוס, ושפכה עליו את המים. ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שישבה לצד מג'אדלה, נדהמה מהמעשה, ומלמלה לכיוונה של מיכאלי: "מג'נונה". הדיון הופסק לאחר מכן. בניסיון להסביר את מעשיה, מיכאלי אמרה כי "זו בושה וחרפה שהוא דיבר כך. אם גברים לא יגנו על נשים, אני אגן עליהן".

לגינויים הרבים במשכן הכנסת למעשיה של ח"כ מיכאלי הצטרפו גם חברי סיעתה, ישראל ביתנו, שבישיבתה השבועית הודיעה כי הובהר לח"כית הסוררת כי "שום נסיבות אינן מצדיקות התנהגות מסוג זה". עוד נמסר כי "סיעת ישראל ביתנו דורשת מכל חברי המשכן, וקודם כל מחבריה, לנהוג בצורה שמכבדת את הכנסת ולהימנע מכל מעשה לא-פרלמנטרי. אנו מקווים שאירועים כאלה לא יישנו". בסיעה לא שכחו "להעיר" גם לח"כ מג'אדלה, על "דבריו שגרמו להתפרצותה של ח"כ מיכאלי".

עוד על הפרשה
תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה
תקרית כוס המים: ח"כ מיכאלי התנצלה בפני ח"כ מג'אדלה


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully