וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא מתקפל: ממשיך להתנגד לקיצוץ הרוחבי

טל שלו

8.1.2012 / 9:10

נציגי האוצר ונציגי מפלגתו של שר החוץ לא הגיעו להסכמות בנוגע לתנאים שהציבה ישראל ביתנו כדי לקדם את החלת חוק חינוך חינם מגיל 3. ההערכה: ההצעה לא תעלה להצבעה

לקראת פיצוץ בקואליציה? המשא ומתן הלילי בין סיעת ישראל ביתנו לבין נציגי משרד האוצר על חוק חינוך חינם מגיל שלוש הסתיים הלילה (ראשון) ללא תוצאות וההערכה היא שלכן ההצעה לא תעלה להצבעה בישיבת הממשלה היום כפי שהצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיונים שקיים הלילה לקראת ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "ניתן חינוך חינם מגיל 3 לכולם. לא תהיה אפליה בין מגזר למגזר. מי שמתנגד לחינוך חינם פוגע בשכבות החלשות ובזוגות הצעירים".

האוצר לא הסכים לתנאים שהציבה ישראל ביתנו, אותה ייצג במשא ומתן שנמשך עד השעה 3:30 בבוקר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, לפיהם סבסוד החינוך מגיל 3 יחול אך ורק על ילדיהם של בני זוג עובדים שעשו שירות צבאי מלא. לפיכך, השותפה הגדולה של הליכוד בקואליציה מתנגדת לחוק שהציע ראש הממשלה, כך גם סיעת העצמאות וש"ס.

במהלך השבוע האחרון החריפה ההתנגדות הנחרצת של סיעות הקואליציה לקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרד הממשלה, שנועד לממן את תכנית החינוך בעלות של 1.4 מיליארד שקלים. בסוף השבוע המשיכו המגעים של אנשי משרד ראש הממשלה גם מול הסיעות האחרות המתנגדות: ש"ס והעצמאות, אך המאמצים לא העלו עד כה תוצאות. במשרד האוצר הדגישו אמש כי המגעים מול אנשי משרד ראש הממשלה נמשכים כל העת, וכי מבחינת אנשי האוצר התוכנית תעלה להצבעה היום.

לפי תכנית ראש הממשלה, כבר משנת הלימודים הבאה יוחל חוק חינוך חינם לילדים מגיל 3-4, וכ-250 אלף ילדים ייהנו כבר בשנת 2012 מגנים ציבוריים ומעונות יום. עוד כוללת התוכנית בניית יותר מ-2,000 גנים ציבוריים ומעונות יום ל-30 אלף ילדים חדשים, וסבסוד צהרונים עד השעה 16:00 לגילאי 3 עד 9, וכן של תשלומי הורים במערכת החינוך. לצורך מימון התוכנית, נדרש קיצוץ רוחבי מכל משרד הממשלה בשיעור של כ-4%, וכן ייפגעו תכניות ייעודיות במשרדים נוספים, בהם במשרדי הרווחה, הפנים, ביטחון הפנים, הנגב והגליל.

חוק חינוך חינם מגיל שלוש - כותרות האחרונות:
גדלה ההתנגדות לקיצוץ רוחבי: "ככה אי אפשר לעבוד"
נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully