וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בבית הלבן? "סכסוך בין היועצים למישל אובמה"

7.1.2012 / 7:22

ספר חדש טוען שהגברת הראשונה, בעלת התדמית המצוחצחת, העדיפה להישאר בשיקגו ולא לעבור לוושינגטון, ודחקה בבעלה לקדם תכנית חברתיות חרף מחירן הפוליטי. הבית הלבן, בינתיים, לא מתרגש

לקראת הבחירות בשנה הבאה, פרסום חדש מאיים לסדוק את התדמית המושלמת סביב מישל אובמה: לגברת הראשונה של ארצות הברית, כך נטען, היו קשרים מתוחים עם יועצים בכירים בבית הלבן, והיא לעתים דחקה בנשיא ברק אובמה לפעול למען מטרות פוליטיות שהיא תמכה בהן, חרף קשיים שנגרמו לו בשל כך. טענות כאלה ואחרות עולות מספר חדש העוסק בחייה של אובמה ושל בעלה. הספר, שנקרא "The Obamas", ונכתב על ידי עיתונאית הניו-יורק טיימס, ג'ודי קנטור, יתפרסם ביום שלישי הקרוב.

הספר מציג את מישל אובמה כ"מומחית בהנעת אנשים ובעלת קסם", וגם כ"שחקנית פוליטית ההופכת מתוחכמת יותר ויותר". עוד עולה מהספר כי אובמה נאבקה נגד המדיניות הפוליטית שנקטו רם עמנואל, לשעבר ראש סגל הבית הלבן, ורוברט גיבס, לשעבר דוברו של הנשיא. המתחים עם גיבס התעוררו על רקע דאגתה של הגברת הראשונה משגיאות ציבוריות שעשה גיבס, והגיעו עד כדי כך שיועצת הנשיא, ואלרי ג'ארט, שהייתה מקורבת לשניים, ניסה לתווך ביניהם.

עוד נטען כי אובמה דחקה בבעלה להחליף יועצים שראתה כ"מנותקים מדי וחסרי חשיבה אסטרטגית מספקת". הספר אף מצטט את הנשיא אובמה אומר לאחד מיועציו כי אשתו "מרגישה שההגה שלנו לא מכוון כראוי".

בפרק נוסף, נכתב כי הגברת אובמה תמכה "באינסטינקטים של בעלה לגבי תכניות שאפתניות, גם אם לא פופולריות, כמו רפורמת הבריאות המקיפה וחוקי ההגירה". זאת, כמענה ליועציו, שהיו נחושים יותר לשמר את מספר המושבים בקונגרס ואת אחוזי התמיכה בסקרים. "היא חושבת שיש דברים גרועים יותר מאשר להפסיד בבחירות", מצוטטת בספר סוזן שר, לשעבר ראש הלשכה של הגברת הראשונה. לדבריה, עבור מישל אובמה, "להיות נאמן לעצמך הוא עיקרון חשוב יותר".

"חששה שכולם מחכים שהאישה השחורה תעשה טעות"

על פי הספר, הגברת אובמה, שנודעה בזכות הקמפיין שלה לקידום מזון בריא ופעילות גופנית, ביקשה בתחילה לתפוס תפקיד שולי ביותר בבית הלבן. אחרי הניצחון בבחירות, היא אף שקלה לדחות את המעבר מביתה בשיקגו לוושינגטון, והייתה "מודאגת מלהיות האישה השחורה הראשונה בתפקיד הגברת הראשונה", וחששה ש"כולם מחכים שהאישה השחורה תעשה טעות", לדברי עוזר לשעבר בבית הלבן.

בני הזוג אובמה לא שוחחו עם קנטור בעת שכתבה את הספר, אך הוא מבוסס על ראיונות שעשתה עם יותר מ-30 אנשי סגל הבית הלבן בעבר ובהווה. הבית הלבן הגדיר את הספר "הצגה מוגזמת ודרמטית של חדשות ישנות", והצהיר כי קנטור כלל לא שוחחה עם בני הזוג מאז 2009. דובר הבית הלבן, אריק שולץ, אמר כי "הרגשות, המחשבות והרגעים הפרטיים המתוארים בספר אמנם מיוחסים לכאורה לנשיא ולגברת הראשונה, אך בפועל, לא משקפים הרבה יותר ממחשבות שהגתה המחברת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully