וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של סולברג: "אין לנו מושג מה הוא שם בקלפי"

יהושע בריינר ופנחס וולף

6.1.2012 / 13:05

השופט המתנחל נעם סולברג שמונה לכהונה בעליון סיפר למקורביו כי הוא נכנס "בחיל ורעדה" לתפקידו. באלון שבות מרוצים: "ניסו לפסול אותו בגלל מקום מגוריו". ח"כ טיבי: "יום שחור לצדק"

"אני נכנס לתפקיד בחיל ורעדה ואצטרך הרבה סייעתא דשמיא על מנת למלא את התפקיד החשוב והמאתגר, אך אני שמח לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל", כך אמר היום (שישי) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים נעם סולברג למקורביו, לאחר שקיבל את ההודעה על בחירתו לכהונה בבית המשפט העליון. זרם הטלפונים לבית משפחתו של השופט סולברג בהתנחלות אלון שבות לא פוסק, ואל הבית הגיעו כדי לברך מכרים, חברים ואף הוריו של השופט שהתרגשו מאוד מבחירת בנם.

"זו בחירה טובה לנו ובחירה טובה לעם ישראל", אמר תומר מוסקוביץ', חברו הקרוב של השופט סולברג. "מדובר בשופט מקצועי מאוד ומשפטן מן המעלה הראשונה. ההתרגשות בבית הייתה גדולה מאוד ובאופן אישי אני שמח שהקמפיין נגדו ונגד הדרתו לא צלח. היו לא מעט גורמים ובראשם עיתון 'הארץ', שניסו לפסול אותו כשופט רק בגלל מקום מגוריו. מי שמנסה לפסול אדם מלכהן בתפקיד ציבורי רק בגלל היותו מתנחל, הוא פוסל אותו מלהיות אזרח במדינה. אין לי ספק שהשכלתו התורנית של נעם בוודאי העשירה ותעשיר את פסיקותיו".

מוסקוביץ' שמתגורר בסמיכות לשופט סולברג בהתנחלות אלון שבות הוסיף כי "אינני יודע אם הוא אדם ימני כפי שמנסים להגדיר אותו. אני מכיר אותו למעלה מ-20 שנה ואין לי מושג איזה פתק הוא שם בקלפי. זה נכון שהוא שופט שמרן יחסית, שקשוב לעמדת המערכת, אך אינני בטוח שהוא היה פוסק נגד חוק ההתנתקות, כפי שעשה בעבר השופט אדמונד לוי. עם ישראל זכה משום שנבחר לכהונה בעליון שופט מקצועי ומצוין. כמו שאני מכיר אותו, הוא יעזוב את החגיגות ויחזור לחדר העבודה שלו כדי להמשיך לכתוב פסקי דין".

"פלורליזם בהרכב השופטים"

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון, יאיר וולף, בירך את השופט סולברג. לדבריו, "סולברג מצטרף למגוון רחב של תושבי גוש עציון התורמים למדינה במגוון תחומים עצום, ומהווה תעודת כבוד עבורנו. דווקא בימים אלה של דיבורים על קיטוב בעם, אין ספק שדמותו של סולברג מסמלת הטרוגניות שחשובה ביותר למוסד בית המשפט העליון". יו"ר ועד אלון שבות דוידי פרל בירך אף הוא את שכנו. "זו גאווה גדולה ליישוב", אמר פרל, "אנו בטוחים כי נעם ימלא את תפקידו באמונה וביושר. העובדה שתושב יהודה ושומרון נבחר לראשונה לכהן כשופט בבית המשפט העליון מעידה עד כמה נטועה ההתיישבות בלב החברה הישראלית".

ויש גם מאוכזבים מבחירתו של סולברג לעליון. אחד מהם הוא ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שהגיש את הצעת "חוק סולברג", לפיה מתנחל לא יוכל להתמנות לשופט בבית המשפט העליון. טיבי אמר כי "בחירת סולברג היא יום שחור לצדק ולשוויון, ומפלה ערכית למערכת המשפט הישראלית שבלאו הכי אינה נותנת סעד לפלסטינים. גם מתנחל שופט הוא מתנחל, שחי על אדמה שנגזלה מהפלסטינים. לא ירחק היום וח"כ מיכאל בן ארי עצמו יהיה יועץ לענייני זכויות אדם לבית המשפט העליון".

בן-ארי עצמו, אגב, תקף דווקא את מינויה של פרופ' דפנה ברק-ארז לתפקיד. "זהו כישלון גדול. הוועדה למינוי שופטים מינתה שופטת אולטרה שמאלנית ששייכת לציר האנטי ציוני באוניברסיטת תל אביב. את ההשלכות למינוי נלמד כולנו על בשרנו", אמר. גורם משפטי המזוהה עם הימין אמר כי "התחושה היא שכל מהלך שסולברג ייעשה ייבחן בדקדקנות על ידי כלי התקשורת שלא יהססו לתקוף אותו ולנסות להשפיע על שיקול דעתו. מצד שני, נכנסת לבית המשפט העליון שופטת שאפילו השופטת אילה פורקצ'יה נראית כפעילת ימין לידה, היא תפעל בחופשיות יתרה ואחרי זה נציגי הימין ימשיכו לצעוק כי בית המשפט העליון לא מאוזן".

אך היו גם תגובות מאוזנות. יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), אמר בתגובה כי "זוהי שמחה לניצחון השכל הישר. השופט סולברג הוא שופט מצוין שרצו לפסול אותו רק בשל היותו מתנחל חובש כיפה. אנחנו נמשיך בפעולה שלנו למען גיוון בבית המשפט העליון ולהחזרת אמון העם בשופטיו". שר החינוך, גדעון סער, בירך אף הוא על בחירת ארבעת השופטים. ?בחירת הוועדה היא בחירה מצוינת ומאוזנת המדגימה כבר בפעם השנייה את הצלחת השיטה החדשה, על פי החוק שהעברתי בקדנציה הקודמת, המחייב בחירת שופט בתמיכתם של לפחות שבעה מחברי הוועדה. יישום החוק תורם לפלורליזם בהרכב בית המשפט העליון?.

עוד בנושא:

המאבק תם: נבחרו ארבעה שופטים חדשים לעליון
מיהו שופט העליון החדש נעם סולברג?
הצעת החוק של טיבי: מתנחל לא יוכל לכהן כשופט העליון

לפניות לכתבים:

יהושע - joshjosh@walla.com
פנחס - pinchas_wolf@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully