וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההדרה נמשכת: כנס על רפואת נשים - ללא נשים

ענת שלו

4.1.2012 / 18:49

הדרת הנשים הגיעה גם לרפואה? כנס של מכון פוע"ה בנושאי גינקולוגיה לא יאפשר הרצאות מפי רופאות וחוקרות. בנוסף, תונהג בקהל הפרדה בין גברים לנשים. עמותת "קולך" פתחה בהליך משפטי

ידיעה שהתפרסמה היום (רביעי) במגזין הנשים סלונה עוררה סערה רבה: בשבוע הבא יתקיים כנס מטעם מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) שיעסוק במגוון נושאים הקשורים לרפואת נשים, אך למרבה האירוניה – רופאות וחוקרות לא מורשות להרצות בו, וכן בקהל תונהג הפרדה בין נשים וגברים. הכנס, הנערך תחת הכותרת "חידושים בגינקולוגיה והלכה", ידון במניעת הריון והפסקתו, טיפול בבעיות בריאותיות אצל נשים בהריון, תוספי תזונה בזמן הריון והנקה. יצוין כי מכון פוע"ה ממומן מכספי ציבור.

פרופסור אוריאל אלחלל מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם, שהוזמן להרצות בכנס, ביטל את השתתפותו. "כאשר מזמינים אותי לכנסים אני מקפיד להשתתף. ברגע שנודע לי כי נשים בעלות ידע מקצועי בתחום לא יוכלו לדבר בו ביטלתי את השתתפותי", הסביר. "כל הדרה על בסיס מגדרי בכנס מקצועי שכזה – אין לה מקום".

בנוסף, פתחה עמותת "קולך" בהליך משפטי כנגד המכון. עו"ד ריקי שפירא, המייצגת את העמותה, סיפרה לוואלה! חדשות כי פנתה אל העמותה כנגד האפליה, לדבריה. "אמרנו להם שהם לא יכולים לעשות את האפליה הכפולה הזו, המתבטאת גם בהפרדה בקהל ובפרט שנשים לא יכולות לדבר על הבמה. מדובר בכנס הפתוח לציבור כולו ובו אפשרות של חינוך ותרבות בנושאים חשובים לנשים, ולא ניתן להצדיק את זה שלא נותנים לנשים לדבר, שיש כאן קבוצה נחותה לעומת קבוצה מועדפת".

"לא לקדם האג'נדה על גבו של המכון"

עו"ד שפירא הוסיפה כי "גם בעבר התקיים הכנס באותה מתכונת. בעבר נשים אף לא הורשו לשבת באולם הכנס עצמו, ישבו באולם נפרד וצפו במתרחש על מסף ענק. פנו אלינו נשים בעלות ידע מקצועי, אשר הכנס עוסק בתחומי הידע שלהן. אנחנו מחכות לראות אם אכן הם הולכים לעשות משהו בנושא השנה".

ממכון פוע"ה נמסר בתגובה: "מטרת הכנס היא להביא בפני הציבור חידושים רפואיים והלכתיים, וכן בפני אנשי מקצוע וייעוץ, שאלה עשויים לסייע להם בעבודתם. מי שרגיש לציבור מודע לכך שרבים ממשתתפי הכנס אינם משתתפים בכינוסים רפואיים אחרים עקב תפיסת צניעות שונה, ורואים בכך בעיה הלכתית קשה". עוד נמסר כי "הרב מרדכי אליהו הורה לנו לפתוח את הכנס בפני גברים ונשים כאחד באופן שווה, אולם בישיבה נפרדת, וכן שהמרצים בכנס זה יהיו גברים. הוראה זו גובתה על ידי כל גדולי הרבנים בציבור הדתי לאומי והחרדי".

מהמכון הדגישו כי "בניגוד לפרסומים, הנשים יושבות ישירות מול המרצים, בדיוק כמו הגברים, והבימה ממוקמת במרכז. לנשים, כמו לגברים, שמורה הזכות לשאול שאלות את המרצה. בשאר הכינוסים והשיעורים של מכון פוע"ה משתתפות גם רופאות ונשות מקצוע כמרצות. צר לנו שבמקום לראות את הקידום העצום בבריאות האישה, יש גורמים המנצלים בצורה צינית ותוקפנית את האווירה הציבורית השוררת כיום ומנסים לקדם את האג'נדה שלהם על גבו של מכון פוע"ה".

עוד בנושא:
חיילי נח"ל חרדי: אולצנו ללמוד במשותף עם חיילות
"משרד הדתות מתחמק מאחריותו בנושא הדרת נשים"
אלפים מפגינים בבית שמש: "הדרת נשים תזלוג לכל הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully